Ibis Ripley är inne på sin 4:e generation, den här upplagan har hämtat stora delar av sitt kraftfulla DNA från den extremt potenta och flerfaldiga testvinnare Ibis Ripmo. Men du kan vara helt lugn, det här är fortfarande en sylvass trailracer med brutalt flyt och sagolik framkomlighet som levererar utomjordiska varvtider och betraktar tidiga inbromsningar som både onödigt och fegt.
Det ultralätta chassit helt i kolfiber väger nästan 300 gram mindre än sin föregångare, men är fortfarande lika imponerande vridstyvt och har begåvats med en geometri som ger dig verktygen att kunna hantera svåra situationer på ett förbluffande enkelt sätt. Vi pratar längre reach, flackare vinkel på styrhuvudet och ett kortare kedjestag som ser till att du kan utmana slentrianmässiga gamla spårval och testa betydligt mer aggressiva linjer. För att skapa en perfekt balans har man adderat en brantare vinkel på sadelstolpsröret och anpassat den för en framgaffel med 44 mm offset, vilket skapar rätt flyt på flödande skogsrepor och rapp manöverförmåga i tekniskt utmanade partier.
Det extremt effektiva DW-länkaget, här i sin 5:e version (och såklart Dave Weagle’s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar magisk känsla, en mer progressiv kinematik med klassledande kraftöverföring samt blixtsnabb respons... oavsett om det går uppför eller utför. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera obligatoriskt och nya Ripley är såklart kompatibel med långa dropper posts, den är anpassad för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 125/150 mm), anledningen är främst att Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja ramstorlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd.
Precis som sina förlagor är den designad kring slaglängder på 120 mm (baktill) och 130 mm (framtill), men du kan såklart skaffa en framgaffel på 120 mm för en ännu mer raceorienterad känsla eller varför inte en mer endurospecifik framgaffel på 140 mm om du trivs bättre i riktigt stökig terräng. Oavsett framgaffel så kommer du plöja fram på ett par snabba 29-tummare... och jo, ramen sväljer däcksbredder upp till 2,6" utan minsta problem.
Dämpningen i kombination med en aggressiv geometri gör den här stigmumsaren optimal för oss som älskar snabba rundor på platten men samtidigt vill kunna dominera i branterna. Minsta lilla detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Ooch oavsett vilken version du väljer så kommer du att bli befälhavare för en fenomenalt rapp 29-tummare med galet brett register... välj bara någon av de två lackerna, du är nu redo att överta ledartröjan och köra ifrån i princip vem €#& som helst!
Ibis Ripley 4
Artikelnummer | G-CK1294812 |
Varumärke | Ibis |
Årsmodell | 2020 |
Cykeltyp | Mountainbike |
Hjulstorlek | 29" (622 mm), 28" (642 mm) |
Rammaterial | Kolfiber |
Diameter sadelstolpe | 31.6 mm |
Diameter sadelstolpsklamma | 34.8 mm |
Ramens vevlagerhylsa | Engelsk gänga (1.37" x 24 tpi) |
Bredd vevlagerhylsa | 73 mm |
Styrlagertyp | ZS (ZeroStack) |
Styrlager | Cane Creek 40-series |
Innerdiameter styrhuvud övre | 44 mm (1-1/8" ZS) |
Innerdiameter styrhuvud nedre | 56 mm (1.5" ZS) |
Bakdämpare | Fox Float Factory Series, DPS EVOL |
Slaglängd bak | 120 mm |
Bakgaffeltyp | Dämpad |
Låsbar bakdämpare? | Via reglage på bakdämparen |
Bromsinfästning ram | Post Mount (PM) |
Bakaxel | Stickaxel 12 x 148 mm Boost |
Vikt (enligt tillverkaren) | 2.26 kg (5 lbs) |
Färg | Svart |
Tillverkarens färg | Matte Braaap |
Serie | Ibis Ripley 4 |
Hemsida tillverkare | https://www.ibiscycles.com/bikes/ripley |
Det finns ännu inga frågor om Ram Ibis Ripley 4 svart. Du kan själv ställa en fråga.
Ställ en fråga om Ram Ibis Ripley 4 svartIbis Ripley är inne på sin 4:e generation, den här upplagan har hämtat stora delar av sitt kraftfulla DNA från den extremt potenta och flerfaldiga testvinnare Ibis Ripmo. Men du kan vara helt lugn, det här är fortfarande en sylvass trailracer med brutalt flyt och sagolik framkomlighet som levererar utomjordiska varvtider och betraktar tidiga inbromsningar som både onödigt och fegt.
Det ultralätta chassit helt i kolfiber väger nästan 300 gram mindre än sin föregångare, men är fortfarande lika imponerande vridstyvt och har begåvats med en geometri som ger dig verktygen att kunna hantera svåra situationer på ett förbluffande enkelt sätt. Vi pratar längre reach, flackare vinkel på styrhuvudet och ett kortare kedjestag som ser till att du kan utmana slentrianmässiga gamla spårval och testa betydligt mer aggressiva linjer. För att skapa en perfekt balans har man adderat en brantare vinkel på sadelstolpsröret och anpassat den för en framgaffel med 44 mm offset, vilket skapar rätt flyt på flödande skogsrepor och rapp manöverförmåga i tekniskt utmanade partier.
Det extremt effektiva DW-länkaget, här i sin 5:e version (och såklart Dave Weagle’s bästa) med lager i övre länken och bussningar i den nedre länken, levererar magisk känsla, en mer progressiv kinematik med klassledande kraftöverföring samt blixtsnabb respons... oavsett om det går uppför eller utför. När det blir riktigt stökigt i spåren är en sänkbar sadelstolpe numera obligatoriskt och nya Ripley är såklart kompatibel med långa dropper posts, den är anpassad för 175 mm dropper´s (utom storlek S som är byggd för 125/150 mm), anledningen är främst att Ibis vill ge dig möjligheten att kunna välja ramstorlek utifrån reach snarare än traditionell skrevhöjd.
Precis som sina förlagor är den designad kring slaglängder på 120 mm (baktill) och 130 mm (framtill), men du kan såklart skaffa en framgaffel på 120 mm för en ännu mer raceorienterad känsla eller varför inte en mer endurospecifik framgaffel på 140 mm om du trivs bättre i riktigt stökig terräng. Oavsett framgaffel så kommer du plöja fram på ett par snabba 29-tummare... och jo, ramen sväljer däcksbredder upp till 2,6" utan minsta problem.
Dämpningen i kombination med en aggressiv geometri gör den här stigmumsaren optimal för oss som älskar snabba rundor på platten men samtidigt vill kunna dominera i branterna. Minsta lilla detalj är extremt väl genomtänkt och bara kabeldragningen kan få en småsur ingenjör eller ilsken mekaniker att lätta på smilbanden och bli smått lyrisk... vi kallar det Ibis-klass! Ooch oavsett vilken version du väljer så kommer du att bli befälhavare för en fenomenalt rapp 29-tummare med galet brett register... välj bara någon av de två lackerna, du är nu redo att överta ledartröjan och köra ifrån i princip vem €#& som helst!
Ibis Ripley 4
Se alla produkter inom Ibis Ripley 4Artikelnummer | G-CK1294812 |
Varumärke | Ibis |
Årsmodell | 2020 |
Cykeltyp | Mountainbike |
Hjulstorlek | 29" (622 mm), 28" (642 mm) |
Rammaterial | Kolfiber |
Diameter sadelstolpe | 31.6 mm |
Diameter sadelstolpsklamma | 34.8 mm |
Ramens vevlagerhylsa | Engelsk gänga (1.37" x 24 tpi) |
Bredd vevlagerhylsa | 73 mm |
Styrlagertyp | ZS (ZeroStack) |
Styrlager | Cane Creek 40-series |
Innerdiameter styrhuvud övre | 44 mm (1-1/8" ZS) |
Innerdiameter styrhuvud nedre | 56 mm (1.5" ZS) |
Bakdämpare | Fox Float Factory Series, DPS EVOL |
Slaglängd bak | 120 mm |
Bakgaffeltyp | Dämpad |
Låsbar bakdämpare? | Via reglage på bakdämparen |
Bromsinfästning ram | Post Mount (PM) |
Bakaxel | Stickaxel 12 x 148 mm Boost |
Vikt (enligt tillverkaren) | 2.26 kg (5 lbs) |
Färg | Svart |
Tillverkarens färg | Matte Braaap |
Serie | Ibis Ripley 4 |
Hemsida tillverkare | https://www.ibiscycles.com/bikes/ripley |
Det finns ännu inga frågor om Ram Ibis Ripley 4 svart. Du kan själv ställa en fråga.
Ställ en fråga om Ram Ibis Ripley 4 svart