Mer om Trek Madone serie
Alla cyklarna i denna serie är ultimata supercyklar - de är snabba, lätta och konstruerade för att skapa överlägsen hastighet och högklassig manöverförmåga. Av världens allra mest sofistikerade racercyklar är det bara Madone som kombinerar de tre eftersträvansvärda egenskaperna avancerad aerodynamik, enastående åkkvalitet och oöverträffad integration. Redan 2019 styrde Mads Pedersen denna cykel mot seger i UCI:s världsmästerskap i landsvägscykling. Och tack vare att ramen nu är ännu lättare och dessutom är försedd med extremt lätta komponenter, kommer Trek-Segafredos proffscyklister att tävla på en Madone SLR som är hela 450 gram lättare än föregångaren - helt utan aerodynamiska nackdelar.
800 Series OCLV Carbon är 30 % starkare än Trek´s föregående OCLV-kolfibermaterial, men ändå lika styvt, vilket gör att Trek´s ingenjörer kan använda en mindre mängd material i belastade delar och skapa en totalt sett betydligt mycket lättare cykel. Madone SL har samma aeroformade ramrör, höga åkkvalitet och högklassiga integrering som Madone SLR. Skillnaden är att den är tillverkad i 500 Series OCLV Carbon vilket inte ger riktigt lika låg vikt som hos toppmodellerna med 800 Series OCLV Carbon. När du väljer SL får du några extra gram i ramen men du får även några extra gram i plånboken!
Både under verkliga förhållanden och i vindtunneln räknas Madones exklusiva kammtail Virtual Foil ramform som en av världens mest aerodynamiska. Och i kombination med det fullt integrerade IsoSpeed-länkaget absorberas underlagets ojämnheterna från vägbanan, så att du kan hålla ångan uppe under längre sträckor. Allt hos Madone är konstruerat för att göra cyklarna till den snabbaste och mest avancerade cyklarna för landsvägen.
- Försäkring Ingår
Allmänt
- Varumärke Trek
- Serie Trek Madone
- Årsmodell 2022
- Artikelnummer G-601842605783
- Färg Svart
- Tillverkarens färg MATTE DEEP SMOKE
- Hemsida tillverkare https://www.trekbikes.com/se/sv_SE/p/35716
- Växelreglageserie Shimano Dura-Ace
- Framväxelserie Shimano Dura-Ace
- Bakväxelserie Shimano Dura-Ace
- Antal växlar 24-växlad (2 x 12)
- Bromstyp Hydraulisk skivbroms
- Vikt (enligt tillverkaren) 56 - 7,60 kg
Ramset
- Ram 800 Series OCLV Carbon, KVF-rörform (Kammtail Virtual Foil), inställbar IsoSpeed i överröret, dold vajerdragning, aero 3S-kedjehållare, T47-vevlager, DuoTrap S-kompatibel, Flat Mount-skivbroms, 142 x 12 mm genomgående axel
- Rammaterial Kolfiber
- Framgaffeltyp Stel
- Bakgaffeltyp Stel
- Framgaffel Madone KVF helt i kolfiber, koniskt styrrör i kolfiber, dold vajerdragning, Flat Mount-skivbroms, hjulfästen i kolfiber, 12 x 100 mm genomgående axel
- Framgaffelmaterial Kolfiber
Hjul
- Hjulstorlek 28"
- Hjul Framhjul: Bontrager Aeolus RSL 51, OCLV Carbon, TLR, 51 mm fälgdjup, 100 x 12 mm genomgående axel. Bakhjul: Bontrager Aeolus RSL 51, OCLV Carbon, TLR, 51 mm fälgdjup, Shimano 11/12 frihjulsnav, 142 x 12 mm genomgående axel
- Däckdimension 25-622
- Framdäck Bontrager R3, 700x25
- Bakdäck Bontrager R3, 700x25
Drivlina
- Växelreglage Shimano Dura-Ace R9270 Di2, 12-växlat // Shimano Dura-Ace R9270 Di2, 12-växlat
- Framväxel Shimano Dura-Ace R9250 Di2, lött fäste, nedsvängning
- Bakväxel Shimano Dura-Ace R9250 Di2
- Vevparti Shimano Dura-Ace R9200, 52/36, 172.5mm längd
- Kedja Shimano Dura-Ace/XTR M9100, 12 speed
- Kassett Shimano Dura-Ace R9200, 11-30, 12-växlat
Komponenter
- Frambroms Shimano Dura-Ace hydraulisk skivbromsShimano MT900, centerlock, 160 mm
- Bakbroms Shimano Dura-Ace hydraulisk skivbromsShimano MT900, centerlock, 160 mm
- Styre Trek Madone ställbart aero VR-CF, OCLV Carbon, dold vajerdragning, 93 mm reach, 123 mm bock, 42 cm bredd
- Styrstam Trek Madone aero, dold vajerdragning, 7 grader, 100 mm längd
- Sadelstolpe Madone aero invändig sadelmasthylsa i kolfiber, integrerat lampfäste, 5 mm offset, lång längd
- Sadel Bontrager Aeolus Pro, kolfiberrails, 145 mm bredd
Batteri
- Batteri
Utrustning
- Pakethållare
-
SVAR
Hej,
från Jonas Karlsson (Cykelkraft)
Ja - när vi säljer cyklar på nätet monterar, justerar och provcyklar vi dem innan leverans. Vi monterar även på eventuella tillbehör som lagts i samma order (t.ex. skärmar, pakethållare, stöd, lås). Vi monterar inte tillbehör som kan skadas under transporten (t.ex. belysning) eller som är så pass stora att de inte får plats i vår cykellåda (t.ex. barnsits).
Precis innan vi skickar iväg cykeln så måste vi vrida styret och skruva av pedalerna samt korgen om en sådan medföljer - annars får cykeln inte plats i kartongen. Att vrida styret, skruva på pedalerna och montera på korgen tar cirka 5 minuter.
Vid köp av en barncykel 12, 14, 16 och vissa 20" storlekar så kommer cykeln levererad i fabrikskartong. I dessa fall är det några fler steg för dig att montera själv.
Lycka till med cyklingen!
Jag vill svara på denna fråga
Mer om Trek Madone serie
Alla cyklarna i denna serie är ultimata supercyklar - de är snabba, lätta och konstruerade för att skapa överlägsen hastighet och högklassig manöverförmåga. Av världens allra mest sofistikerade racercyklar är det bara Madone som kombinerar de tre eftersträvansvärda egenskaperna avancerad aerodynamik, enastående åkkvalitet och oöverträffad integration. Redan 2019 styrde Mads Pedersen denna cykel mot seger i UCI:s världsmästerskap i landsvägscykling. Och tack vare att ramen nu är ännu lättare och dessutom är försedd med extremt lätta komponenter, kommer Trek-Segafredos proffscyklister att tävla på en Madone SLR som är hela 450 gram lättare än föregångaren - helt utan aerodynamiska nackdelar.
800 Series OCLV Carbon är 30 % starkare än Trek´s föregående OCLV-kolfibermaterial, men ändå lika styvt, vilket gör att Trek´s ingenjörer kan använda en mindre mängd material i belastade delar och skapa en totalt sett betydligt mycket lättare cykel. Madone SL har samma aeroformade ramrör, höga åkkvalitet och högklassiga integrering som Madone SLR. Skillnaden är att den är tillverkad i 500 Series OCLV Carbon vilket inte ger riktigt lika låg vikt som hos toppmodellerna med 800 Series OCLV Carbon. När du väljer SL får du några extra gram i ramen men du får även några extra gram i plånboken!
Både under verkliga förhållanden och i vindtunneln räknas Madones exklusiva kammtail Virtual Foil ramform som en av världens mest aerodynamiska. Och i kombination med det fullt integrerade IsoSpeed-länkaget absorberas underlagets ojämnheterna från vägbanan, så att du kan hålla ångan uppe under längre sträckor. Allt hos Madone är konstruerat för att göra cyklarna till den snabbaste och mest avancerade cyklarna för landsvägen.
- Försäkring Ingår
Allmänt
- Varumärke Trek
- Serie Trek Madone
- Årsmodell 2022
- Artikelnummer G-601842605783
- Färg Svart
- Tillverkarens färg MATTE DEEP SMOKE
- Hemsida tillverkare https://www.trekbikes.com/se/sv_SE/p/35716
- Växelreglageserie Shimano Dura-Ace
- Framväxelserie Shimano Dura-Ace
- Bakväxelserie Shimano Dura-Ace
- Antal växlar 24-växlad (2 x 12)
- Bromstyp Hydraulisk skivbroms
- Vikt (enligt tillverkaren) 56 - 7,60 kg
Ramset
- Ram 800 Series OCLV Carbon, KVF-rörform (Kammtail Virtual Foil), inställbar IsoSpeed i överröret, dold vajerdragning, aero 3S-kedjehållare, T47-vevlager, DuoTrap S-kompatibel, Flat Mount-skivbroms, 142 x 12 mm genomgående axel
- Rammaterial Kolfiber
- Framgaffeltyp Stel
- Bakgaffeltyp Stel
- Framgaffel Madone KVF helt i kolfiber, koniskt styrrör i kolfiber, dold vajerdragning, Flat Mount-skivbroms, hjulfästen i kolfiber, 12 x 100 mm genomgående axel
- Framgaffelmaterial Kolfiber
Hjul
- Hjulstorlek 28"
- Hjul Framhjul: Bontrager Aeolus RSL 51, OCLV Carbon, TLR, 51 mm fälgdjup, 100 x 12 mm genomgående axel. Bakhjul: Bontrager Aeolus RSL 51, OCLV Carbon, TLR, 51 mm fälgdjup, Shimano 11/12 frihjulsnav, 142 x 12 mm genomgående axel
- Däckdimension 25-622
- Framdäck Bontrager R3, 700x25
- Bakdäck Bontrager R3, 700x25
Drivlina
- Växelreglage Shimano Dura-Ace R9270 Di2, 12-växlat // Shimano Dura-Ace R9270 Di2, 12-växlat
- Framväxel Shimano Dura-Ace R9250 Di2, lött fäste, nedsvängning
- Bakväxel Shimano Dura-Ace R9250 Di2
- Vevparti Shimano Dura-Ace R9200, 52/36, 172.5mm längd
- Kedja Shimano Dura-Ace/XTR M9100, 12 speed
- Kassett Shimano Dura-Ace R9200, 11-30, 12-växlat
Komponenter
- Frambroms Shimano Dura-Ace hydraulisk skivbromsShimano MT900, centerlock, 160 mm
- Bakbroms Shimano Dura-Ace hydraulisk skivbromsShimano MT900, centerlock, 160 mm
- Styre Trek Madone ställbart aero VR-CF, OCLV Carbon, dold vajerdragning, 93 mm reach, 123 mm bock, 42 cm bredd
- Styrstam Trek Madone aero, dold vajerdragning, 7 grader, 100 mm längd
- Sadelstolpe Madone aero invändig sadelmasthylsa i kolfiber, integrerat lampfäste, 5 mm offset, lång längd
- Sadel Bontrager Aeolus Pro, kolfiberrails, 145 mm bredd
Batteri
- Batteri
Utrustning
- Pakethållare
-
SVAR
Hej,
från Jonas Karlsson (Cykelkraft)
Ja - när vi säljer cyklar på nätet monterar, justerar och provcyklar vi dem innan leverans. Vi monterar även på eventuella tillbehör som lagts i samma order (t.ex. skärmar, pakethållare, stöd, lås). Vi monterar inte tillbehör som kan skadas under transporten (t.ex. belysning) eller som är så pass stora att de inte får plats i vår cykellåda (t.ex. barnsits).
Precis innan vi skickar iväg cykeln så måste vi vrida styret och skruva av pedalerna samt korgen om en sådan medföljer - annars får cykeln inte plats i kartongen. Att vrida styret, skruva på pedalerna och montera på korgen tar cirka 5 minuter.
Vid köp av en barncykel 12, 14, 16 och vissa 20" storlekar så kommer cykeln levererad i fabrikskartong. I dessa fall är det några fler steg för dig att montera själv.
Lycka till med cyklingen!
Jag vill svara på denna fråga