Beskrivning

Reaktionssnabb MTB med glupsk terrängslukande aptit och en djärv attityd

Högklassiga Trek Top Fuel 9.8 GX AXS är en riktigt kvick och reaktionssnabb XC-specialist med en helt nyutvecklad ram i kolfiber. En imponerande lätt hoj som klarar allt, som är effektiv och snabb men ändå kapabel att ge sig i kast med riktigt häftiga grejer. Kortfattat kan den beskrivas som en XC för ren och skär hastighet, men som även kombinerats med en stigcykels terrängslukande aptit och djärva attityd. Perfekt cykel för dig vill ha den prestandafördel som bara en kolfiberram kan leverera och för dig som tänker testa hojens gränser på olika typer av underlag, allt från lite mer flödande till riktigt stökiga. Du kommer flyga uppför backarna, du kan satsa stenhårt på banans släta partier och du kan samtidigt ladda på för fullt nedför banans mer tekniskt utmanande avsnitt. En nästan löjligt underhållande down-country cykel i kolfiber med uppgraderade komponenter som ger dig påtagliga fördelar ute på stigarna, som högre hastigheter från kolfiberhjulen och bättre grepp från den enastående smidiga dämpningen.

Nyckeln till framgång

  • Ultralätt ram i kolfiber med en helt nyutvecklad geometri för oss som älskar att tänja gränserna
  • Byggd med en längre och lägre geometri med både dämpning och specifikation som en stigcykel
  • Kortslagiga hoj med imponerande dämparkonfiguration som är både effektiv och alltid redo att rocka loss
  • Inställningsmöjligheterna i dämpningen omfattar både effektivitet och lite röj
  • Slagkraftig elektroniskt styrd 1x-drivlina från SRAM (GX Eqagle AXS) med ett enda växelreglage att hålla koll på
  • Kraftfulla hydrauliska skivbromsar från SRAM (G2 RS) som ser till att du alltid har kraftfull bromsverkan
  • Tack vare Mino Link går det snabbt och lätt att göra små justeringar av geometrin (även under pågående cykling)
  • Straight Shot diagonalrör ger en extra styvhet och responsiv manöverförmåga utan att addera vikt
  • Dropper post från Bontrager som ser till kan du sänka sadeln i farten och hålla den ur vägen när du plöjer utför
  • Borttagbar Knock Block 2.0 med större styrvinkel för att vajrar ska kunna hållas skyddade utan att svängradien offras

Helt nyutvecklad kolfiberram som kommer göra dig snabbare runt banan

Stommen utgörs av ultralätt ram (OCLV Mountain Carbon) med en mäktig vridstyvhet och ett imponerande pivotlänkage i magnesium. Smarta Mino Link ser till att du kan reglera ramens geometri utan negativ inverkan på dämpningen. Du kan finjustera styrhuvudets vinkel med 1/2 ° och vevlagrets höjd med upp till 10 mm, och du reglerar det enkelt via en mutter. En slaglängd på 120 mm i kombination med progressiv stiggeometri skapar en snabb och grymt responsiv hoj som inger förtroende när stigarna blir stökig.

Den här helt nyutvecklade stommen är byggd med en längre och lägre geometri, där både dämpning och specifikationen liknar den på en stigcykel. Tack vare minst 10 mm ökad reach per storlek jämfört med tidigare Top Fuel inger den ökat förtroende och med 66-graders vinkel på styrhuvudet, 1,5 grader flackare än sin föregångare så ger den ökad stabilitet i höga hastigheter och utförslöporna. Och modellens brantare sadelrör innebär att du bibehåller vikten på framhjulet när du lägger full kraft på pedalerna.

Ramen är fullproppad med finesser som gör dig till en bättre cyklist, eller vad sägs om ett koniskt styrhuvud ger dig exakt styrning och en mer solid känsla framtill, medan den invändigt kabledragnining (till både växlarna, bromsarna och den höj/sänkbara sadelstolpen) skyddar alla vajrar och ger rätt utseende. Straight Shot diagonalrör som ger ramen ökad styvhet utan att addera någon vikt och en annan smart funktion är Knock Block 2.0 styrlager som hindrar styret ifrån att snurra runt om du kraschar, vilket i sin tur skyddar kablarna från att ryckas loss och reglagen från att slå i ramens överrör.

Imponerande dämparkonfiguration som skapar ökad kontroll ute i spåren 

Framtill sitter en vass luftgaffel från RockShox (SID Select+) med en slaglängd på 120 mm och även baktill hittar du en vass dämpare från RockShox (Deluxe Ulitmate RCT) med en slaglängd på 120 mm. Dämparna kan optimeras efter din vikt och körstil och är även utrustad med lockout, vilket innebär att du kan spärra dämparna. Denna låsning av dämparna ger dig ökad trampeffektivitet, vilket är perfekt när det är dags att spurta eller klättra effektivt. Lägg därtill en praktiskt ställbar sadelstolpe som ser till att du blixtsnabbt kan sänka/höja sadeln i farten och som du dessutom styr via ett lätthanterligt reglage. Med Trek´s unika Active Braking Pivot har konstruktörerna lyckats styra hur dämpningen ska reagera på de krafter som skapas vid acceleration och inbromsning, dessutom helt oberoende av varandra. I praktiken kan du nyttja dämparen fullt ut även vid inbromsning och du får därmed större kontroll när du behöver det som mest.

Slagkraftig 1x-drivlina samt skivbromsar anpassade för höga hastigheter 

Den slagkraftiga 1x-drivlinan är hämtad från SRAM (GX Eagle AXS), den är elektroniskt styrd och består av en extremt driftsäker singelklinga samt en 12-delad kassett (30Tx10-52T), vilket sammantaget ger ett växelomfång som ser till att du kan hålla ett högt tempo i alla typer av terräng och lutningar. Drivlinans funktion är i princip helt krångelfri och eftersom den bara inkluderar ett växelreglage är den dessutom enklare att hålla koll på. Inbromsningen handläggs av ett par högklassiga hydrauliska skivbromsar från SRAM (G2 RS) som ser till att du har kraftfull bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåren.

Mästerligt hjulset i kolfiber med gummin som älskar riktigt besvärlig terräng

Det mästerliga hjulsetet från Bontrager (Line Elite 30) består av lätta fälgar i kolfiber och ett par kvalitetsgummin från Bontrager (XR4 Team Issue TLR) med 2,4 bredd som är klart för drabbning och som briljerar på allt från grusvägar till lös lervälling. Dessa rappa 29-tummare har ett imponerande lågt rullmotstånd, bra punkteringsskydd och levererar den perfekta kombinationen av grepp, hastighet och stabilitet, vilket i praktiken innebär att du kan köra snabbare i besvärlig terräng. 

Vad säger då den internationella pressen om Top Fuel?

  • Bikeradar - När man ser cykeln på håll antar man lätt att det bara är ännu en downcountry- cykel... Det var inte förrän jag tog den över ett par hopp, dök utför en brant backe och svängde runt doseringarna på mina testbanor som jag insåg att Top Fuel faktiskt är en helt jävla brilliant stigcykel.
  • Enduro Mountainbike Magazine - Top Fuel fick högsta betyg i Enduros sammanställning av bästa downcountry-cykel, tack vare sitt rena utseende, sina praktiska detaljer och sin progressiva fjädring.
  • Flow Mountain Bike - Nya Top Fuel är också mycket stabilare i svåra och snabba utförslöpor. Tack vare en längre reach och ett flackare styrhuvud har hjulbasen ökat med nästan 40 mm. Det är mycket, och det känns verkligt stabilt i höga hastigheter. Tillsammans med de stora däcken och den aktiva dämpningen är det här en riktigt gedigen liten stigcykel.

Mer om Trek Top Fuel Serie

Samtliga modeller i den här heldämpade serien är lekfulla XC-raketer som har potential att skrämma upp konkurrenterna på läktarn. Och de lämpar sig lika bra för XC-tävlingar och maratonäventyr som för att bara härja runt på stigarna med kompisarna. När allt kokas ner handlar det främst om dräpande dämparkonfigurationer, högteknologisk ramar samt komponenter som ser till att du kan få kliva högst upp på podiet när dagen skall summeras. Top Fuel-serien består av snabba, kortslagiga 29-tums stigcyklar som är perfekt för dig som är på bettet, oavsett om stigen går uppåt eller nedåt. De är både lättare och kvickare än vad stigcyklar vanligtvis är, men mer förlåtande i vilda utförslöpor än rena XC-cyklar.

Hojar med precis rätt mängd dämpning och slaglängd för att kunna hantera riktigt höga hastigheter, perfekt när du vill kunna pumpa på för fullt eller för att raila dig genom kurvorna och kasta dig utför halsbrytande branter. Cyklarna har tillräckligt med slaglängd för att kunna ta sig an de stora hoppen, medan en lägre utväxling och hög nigningskompensering ser till att cykeln får bra fart av varje tramptag. Seriens nyligen uppdaterade geometri är både längre och flackare än tidigare, vilket skapar ökad stabilitet i grov terräng. Samtliga modeller, både de i aluminium och kolfiber, har inbyggd förvaring i diagonalröret (perfekt för verktyg och annat) och dessutom får en BITS-verktygsväska från Bontrager plats.

Se alla produkter inom Trek Top Fuel
Specifikation
  • Försäkring Ingår

Allmänt

  • Varumärke Trek
  • Serie Trek Top Fuel
  • Årsmodell 2023
  • Artikelnummer G-601842832707
  • Färg Orange
  • Tillverkarens färg Pennyflake
  • Växelreglageserie SRAM GX Eagle AXS
  • Bromstyp Hydraulisk skivbroms
  • Vikt (enligt tillverkaren) 12/50 kg

Ramset

  • Rammaterial Kolfiber
  • Framgaffeltyp Dämpad
  • Bakgaffeltyp Dämpad
  • Framgaffel RockShox SID Select+/ DebonAir-luftfjädring/ Charger 2 RL-dämpare/ koniskt styrrör/ 44 mm offset/ Boost110/ 15 mm Maxle Stealth/ 120 mm slaglängd
  • Bakdämpare RockShox Deluxe Ulitmate RCT/ 185 x 50 mm

Hjul

  • Hjulstorlek 29"
  • Framdäck Bontrager XR4 Team Issue, TLR, Inner Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 29 x 2,40
  • Bakdäck Bontrager XR4 Team Issue, TLR, Inner Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 29 x 2,40

Drivlina

  • Växelreglage SRAM GX Eagle AXS, 12-växlat
  • Bakväxel SRAM GX Eagle AXS
  • Vevparti SRAM GX Eagle/ DUB MTB Wide/ 30T/ 55 mm kedjelinje/ 170 mm längd
  • Vevlager SRAM DUB MTB Wide/ 73 mm/ BSA-gänga
  • Kedja SRAM GX Eagle/ 12-växlat
  • Kassett SRAM Eagle XG-1275 10–52/ 12-delad

Komponenter

  • Frambroms SRAM G2 RS hydraulisk skivbroms
  • Bromsskiva fram SRAM CenterLine/ 6-bults/ avrundad kant/ 180 mm
  • Bakbroms SRAM G2 RS hydraulisk skivbroms
  • Bromsskiva bak SRAM CenterLine/ 6-bults/ avrundad kant/ 160 mm
  • Styre Bontrager Line Pro/ OCLV Carbon/ 35 mm/ 27/5 mm rise/ 780 mm bredd
  • Styrstam Bontrager Line Pro/ 35 mm/ Knock Block/ Blendr-teknikkompatibel/ 0 grader/ 45 mm längd
  • Styrlager Knock Block 2.0 integrerad/ 72-gradersvinkel (bricka för obegränsad vinkel ingår)/ kapslat lager/ 1 1/8 övre/ 1/5 nedre
  • Sadelstolpe Bontrager Line Elite Dropper/ 170 mm slaglängd/ MaxFlow/ invändig vajerdragning/ 34/9 mm/ 485 mm längd
  • Sadel Bontrager Arvada/ austenitrails/ 138 mm bredd
Recensioner
Frågor & Svar 1
284

Fråga

Hej!

Får man cykeln monterad och klar?

2016-08-24 från Marcus
  • SVAR

    Hej,

    Ja - när vi säljer cyklar på nätet monterar, justerar och provcyklar vi dem innan leverans. Vi monterar även på eventuella tillbehör som lagts i samma order (t.ex. skärmar, pakethållare, stöd, lås). Vi monterar inte tillbehör som kan skadas under transporten (t.ex. belysning) eller som är så pass stora att de inte får plats i vår cykellåda (t.ex. barnsits).

    Precis innan vi skickar iväg cykeln så måste vi vrida styret och skruva av pedalerna samt korgen om en sådan medföljer - annars får cykeln inte plats i kartongen. Att vrida styret, skruva på pedalerna och montera på korgen tar cirka 5 minuter.

    Vid köp av en barncykel 12, 14, 16 och vissa 20" storlekar så kommer cykeln levererad i fabrikskartong. I dessa fall är det några fler steg för dig att montera själv.

    Lycka till med cyklingen!

    från Jonas Karlsson (Cykelkraft)
  • Jag vill svara på denna fråga
Ställ en fråga om MTB Trek Top Fuel 9.8 GX AXS Pennyflake

Välj rätt cykel för dig i rätt storlek

Vi monterar, justerar & prövar cykeln

Gratis försäkring ingår alltid

Snabba leveranser hem till dörren

Reaktionssnabb MTB med glupsk terrängslukande aptit och en djärv attityd

Högklassiga Trek Top Fuel 9.8 GX AXS är en riktigt kvick och reaktionssnabb XC-specialist med en helt nyutvecklad ram i kolfiber. En imponerande lätt hoj som klarar allt, som är effektiv och snabb men ändå kapabel att ge sig i kast med riktigt häftiga grejer. Kortfattat kan den beskrivas som en XC för ren och skär hastighet, men som även kombinerats med en stigcykels terrängslukande aptit och djärva attityd. Perfekt cykel för dig vill ha den prestandafördel som bara en kolfiberram kan leverera och för dig som tänker testa hojens gränser på olika typer av underlag, allt från lite mer flödande till riktigt stökiga. Du kommer flyga uppför backarna, du kan satsa stenhårt på banans släta partier och du kan samtidigt ladda på för fullt nedför banans mer tekniskt utmanande avsnitt. En nästan löjligt underhållande down-country cykel i kolfiber med uppgraderade komponenter som ger dig påtagliga fördelar ute på stigarna, som högre hastigheter från kolfiberhjulen och bättre grepp från den enastående smidiga dämpningen.

Nyckeln till framgång

  • Ultralätt ram i kolfiber med en helt nyutvecklad geometri för oss som älskar att tänja gränserna
  • Byggd med en längre och lägre geometri med både dämpning och specifikation som en stigcykel
  • Kortslagiga hoj med imponerande dämparkonfiguration som är både effektiv och alltid redo att rocka loss
  • Inställningsmöjligheterna i dämpningen omfattar både effektivitet och lite röj
  • Slagkraftig elektroniskt styrd 1x-drivlina från SRAM (GX Eqagle AXS) med ett enda växelreglage att hålla koll på
  • Kraftfulla hydrauliska skivbromsar från SRAM (G2 RS) som ser till att du alltid har kraftfull bromsverkan
  • Tack vare Mino Link går det snabbt och lätt att göra små justeringar av geometrin (även under pågående cykling)
  • Straight Shot diagonalrör ger en extra styvhet och responsiv manöverförmåga utan att addera vikt
  • Dropper post från Bontrager som ser till kan du sänka sadeln i farten och hålla den ur vägen när du plöjer utför
  • Borttagbar Knock Block 2.0 med större styrvinkel för att vajrar ska kunna hållas skyddade utan att svängradien offras

Helt nyutvecklad kolfiberram som kommer göra dig snabbare runt banan

Stommen utgörs av ultralätt ram (OCLV Mountain Carbon) med en mäktig vridstyvhet och ett imponerande pivotlänkage i magnesium. Smarta Mino Link ser till att du kan reglera ramens geometri utan negativ inverkan på dämpningen. Du kan finjustera styrhuvudets vinkel med 1/2 ° och vevlagrets höjd med upp till 10 mm, och du reglerar det enkelt via en mutter. En slaglängd på 120 mm i kombination med progressiv stiggeometri skapar en snabb och grymt responsiv hoj som inger förtroende när stigarna blir stökig.

Den här helt nyutvecklade stommen är byggd med en längre och lägre geometri, där både dämpning och specifikationen liknar den på en stigcykel. Tack vare minst 10 mm ökad reach per storlek jämfört med tidigare Top Fuel inger den ökat förtroende och med 66-graders vinkel på styrhuvudet, 1,5 grader flackare än sin föregångare så ger den ökad stabilitet i höga hastigheter och utförslöporna. Och modellens brantare sadelrör innebär att du bibehåller vikten på framhjulet när du lägger full kraft på pedalerna.

Ramen är fullproppad med finesser som gör dig till en bättre cyklist, eller vad sägs om ett koniskt styrhuvud ger dig exakt styrning och en mer solid känsla framtill, medan den invändigt kabledragnining (till både växlarna, bromsarna och den höj/sänkbara sadelstolpen) skyddar alla vajrar och ger rätt utseende. Straight Shot diagonalrör som ger ramen ökad styvhet utan att addera någon vikt och en annan smart funktion är Knock Block 2.0 styrlager som hindrar styret ifrån att snurra runt om du kraschar, vilket i sin tur skyddar kablarna från att ryckas loss och reglagen från att slå i ramens överrör.

Imponerande dämparkonfiguration som skapar ökad kontroll ute i spåren 

Framtill sitter en vass luftgaffel från RockShox (SID Select+) med en slaglängd på 120 mm och även baktill hittar du en vass dämpare från RockShox (Deluxe Ulitmate RCT) med en slaglängd på 120 mm. Dämparna kan optimeras efter din vikt och körstil och är även utrustad med lockout, vilket innebär att du kan spärra dämparna. Denna låsning av dämparna ger dig ökad trampeffektivitet, vilket är perfekt när det är dags att spurta eller klättra effektivt. Lägg därtill en praktiskt ställbar sadelstolpe som ser till att du blixtsnabbt kan sänka/höja sadeln i farten och som du dessutom styr via ett lätthanterligt reglage. Med Trek´s unika Active Braking Pivot har konstruktörerna lyckats styra hur dämpningen ska reagera på de krafter som skapas vid acceleration och inbromsning, dessutom helt oberoende av varandra. I praktiken kan du nyttja dämparen fullt ut även vid inbromsning och du får därmed större kontroll när du behöver det som mest.

Slagkraftig 1x-drivlina samt skivbromsar anpassade för höga hastigheter 

Den slagkraftiga 1x-drivlinan är hämtad från SRAM (GX Eagle AXS), den är elektroniskt styrd och består av en extremt driftsäker singelklinga samt en 12-delad kassett (30Tx10-52T), vilket sammantaget ger ett växelomfång som ser till att du kan hålla ett högt tempo i alla typer av terräng och lutningar. Drivlinans funktion är i princip helt krångelfri och eftersom den bara inkluderar ett växelreglage är den dessutom enklare att hålla koll på. Inbromsningen handläggs av ett par högklassiga hydrauliska skivbromsar från SRAM (G2 RS) som ser till att du har kraftfull bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåren.

Mästerligt hjulset i kolfiber med gummin som älskar riktigt besvärlig terräng

Det mästerliga hjulsetet från Bontrager (Line Elite 30) består av lätta fälgar i kolfiber och ett par kvalitetsgummin från Bontrager (XR4 Team Issue TLR) med 2,4 bredd som är klart för drabbning och som briljerar på allt från grusvägar till lös lervälling. Dessa rappa 29-tummare har ett imponerande lågt rullmotstånd, bra punkteringsskydd och levererar den perfekta kombinationen av grepp, hastighet och stabilitet, vilket i praktiken innebär att du kan köra snabbare i besvärlig terräng. 

Vad säger då den internationella pressen om Top Fuel?

  • Bikeradar - När man ser cykeln på håll antar man lätt att det bara är ännu en downcountry- cykel... Det var inte förrän jag tog den över ett par hopp, dök utför en brant backe och svängde runt doseringarna på mina testbanor som jag insåg att Top Fuel faktiskt är en helt jävla brilliant stigcykel.
  • Enduro Mountainbike Magazine - Top Fuel fick högsta betyg i Enduros sammanställning av bästa downcountry-cykel, tack vare sitt rena utseende, sina praktiska detaljer och sin progressiva fjädring.
  • Flow Mountain Bike - Nya Top Fuel är också mycket stabilare i svåra och snabba utförslöpor. Tack vare en längre reach och ett flackare styrhuvud har hjulbasen ökat med nästan 40 mm. Det är mycket, och det känns verkligt stabilt i höga hastigheter. Tillsammans med de stora däcken och den aktiva dämpningen är det här en riktigt gedigen liten stigcykel.

Mer om Trek Top Fuel Serie

Samtliga modeller i den här heldämpade serien är lekfulla XC-raketer som har potential att skrämma upp konkurrenterna på läktarn. Och de lämpar sig lika bra för XC-tävlingar och maratonäventyr som för att bara härja runt på stigarna med kompisarna. När allt kokas ner handlar det främst om dräpande dämparkonfigurationer, högteknologisk ramar samt komponenter som ser till att du kan få kliva högst upp på podiet när dagen skall summeras. Top Fuel-serien består av snabba, kortslagiga 29-tums stigcyklar som är perfekt för dig som är på bettet, oavsett om stigen går uppåt eller nedåt. De är både lättare och kvickare än vad stigcyklar vanligtvis är, men mer förlåtande i vilda utförslöpor än rena XC-cyklar.

Hojar med precis rätt mängd dämpning och slaglängd för att kunna hantera riktigt höga hastigheter, perfekt när du vill kunna pumpa på för fullt eller för att raila dig genom kurvorna och kasta dig utför halsbrytande branter. Cyklarna har tillräckligt med slaglängd för att kunna ta sig an de stora hoppen, medan en lägre utväxling och hög nigningskompensering ser till att cykeln får bra fart av varje tramptag. Seriens nyligen uppdaterade geometri är både längre och flackare än tidigare, vilket skapar ökad stabilitet i grov terräng. Samtliga modeller, både de i aluminium och kolfiber, har inbyggd förvaring i diagonalröret (perfekt för verktyg och annat) och dessutom får en BITS-verktygsväska från Bontrager plats.

Se alla produkter inom Trek Top Fuel
  • Försäkring Ingår

Allmänt

  • Varumärke Trek
  • Serie Trek Top Fuel
  • Årsmodell 2023
  • Artikelnummer G-601842832707
  • Färg Orange
  • Tillverkarens färg Pennyflake
  • Växelreglageserie SRAM GX Eagle AXS
  • Bromstyp Hydraulisk skivbroms
  • Vikt (enligt tillverkaren) 12/50 kg

Ramset

  • Rammaterial Kolfiber
  • Framgaffeltyp Dämpad
  • Bakgaffeltyp Dämpad
  • Framgaffel RockShox SID Select+/ DebonAir-luftfjädring/ Charger 2 RL-dämpare/ koniskt styrrör/ 44 mm offset/ Boost110/ 15 mm Maxle Stealth/ 120 mm slaglängd
  • Bakdämpare RockShox Deluxe Ulitmate RCT/ 185 x 50 mm

Hjul

  • Hjulstorlek 29"
  • Framdäck Bontrager XR4 Team Issue, TLR, Inner Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 29 x 2,40
  • Bakdäck Bontrager XR4 Team Issue, TLR, Inner Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 29 x 2,40

Drivlina

  • Växelreglage SRAM GX Eagle AXS, 12-växlat
  • Bakväxel SRAM GX Eagle AXS
  • Vevparti SRAM GX Eagle/ DUB MTB Wide/ 30T/ 55 mm kedjelinje/ 170 mm längd
  • Vevlager SRAM DUB MTB Wide/ 73 mm/ BSA-gänga
  • Kedja SRAM GX Eagle/ 12-växlat
  • Kassett SRAM Eagle XG-1275 10–52/ 12-delad

Komponenter

  • Frambroms SRAM G2 RS hydraulisk skivbroms
  • Bromsskiva fram SRAM CenterLine/ 6-bults/ avrundad kant/ 180 mm
  • Bakbroms SRAM G2 RS hydraulisk skivbroms
  • Bromsskiva bak SRAM CenterLine/ 6-bults/ avrundad kant/ 160 mm
  • Styre Bontrager Line Pro/ OCLV Carbon/ 35 mm/ 27/5 mm rise/ 780 mm bredd
  • Styrstam Bontrager Line Pro/ 35 mm/ Knock Block/ Blendr-teknikkompatibel/ 0 grader/ 45 mm längd
  • Styrlager Knock Block 2.0 integrerad/ 72-gradersvinkel (bricka för obegränsad vinkel ingår)/ kapslat lager/ 1 1/8 övre/ 1/5 nedre
  • Sadelstolpe Bontrager Line Elite Dropper/ 170 mm slaglängd/ MaxFlow/ invändig vajerdragning/ 34/9 mm/ 485 mm längd
  • Sadel Bontrager Arvada/ austenitrails/ 138 mm bredd
Reviews
284

Fråga

Hej!

Får man cykeln monterad och klar?

2016-08-24 från Marcus
  • SVAR

    Hej,

    Ja - när vi säljer cyklar på nätet monterar, justerar och provcyklar vi dem innan leverans. Vi monterar även på eventuella tillbehör som lagts i samma order (t.ex. skärmar, pakethållare, stöd, lås). Vi monterar inte tillbehör som kan skadas under transporten (t.ex. belysning) eller som är så pass stora att de inte får plats i vår cykellåda (t.ex. barnsits).

    Precis innan vi skickar iväg cykeln så måste vi vrida styret och skruva av pedalerna samt korgen om en sådan medföljer - annars får cykeln inte plats i kartongen. Att vrida styret, skruva på pedalerna och montera på korgen tar cirka 5 minuter.

    Vid köp av en barncykel 12, 14, 16 och vissa 20" storlekar så kommer cykeln levererad i fabrikskartong. I dessa fall är det några fler steg för dig att montera själv.

    Lycka till med cyklingen!

    från Jonas Karlsson (Cykelkraft)
  • Jag vill svara på denna fråga
Ställ en fråga om MTB Trek Top Fuel 9.8 GX AXS Pennyflake