Vi pratar monstertruck och flygande matta i ett och samma paket
De långslagiga enduromonstret Trek Slash 9.8 XT är stigcyklarnas okrönte konungen och den är skapad för att leverera hög hastighet och maximal körglädje i den allra stökigaste terrängen. Jo den rasar omutligt nedför stökiga branter men den är samtidigt smidig, lätt och imponerande greppsäker i stigningar. Och om du helst håller till i parken så kommer Slash att leverera varv efter varv med adrenalinstinna upplevelser och breda leenden mellan dubbelhoppen och droppen. Den är verkligen grymt stabil med samtidigt lekfullt lättkörd, och för att matcha dess slaglängder (170/160mm) har Slash uppdaterats med en geometri som både är längre, flackare och lägre än sina föregångare. I praktiken innebär det ökad stabilitet när du flyger fram i branterna och på lösare underlag, samtidigt som den aggressiva vinkeln på styrhuvudet gynnar din pedaleffektivitet. Slash klarar kraftiga stötar, doserade kurvor och att kasta sig nedför bergssidorna snabbare än du någonsin kunnat föreställa dig. Enastående styv och robust kolfiberram, avancerad dämpningsteknik och blixtsnabb, bergsäker växling via en Shimano XT-drivlina som gör den här långslagiga cykeln med 29-tumshjul till en värdig aspirant för alla hängivna cyklister och enduro-prispallar.
Nyckeln till framgång!
- Vinnaren i kategorin Mountainbike av "The Design & Innovation Award 2021"
- Tävlingsklar cykel som samtidigt är vansinnigt skoj i riktigt stökig terräng
- Slagkraftig ram i kolfiber (OCLV Mountain Carbon) som skapar breda leenden mellan dubbelhoppen och droppen
- Imponerande pivotlänkage i magnesium med en kinematik av absoluta världsklass
- Dämparkonfiguration med avancerad luftfjädring och 170/160mm slaglängd som är redo att rocka loss
- Extremt slagkraftig 1x-drivlina från Shimano (XT) med 12 mekaniskt styrda växlar
- Extra skydd på diagonalröret minimerar risken för att ramen ska råka ut för allvarliga skador
- Knock Block 2.0 med en generös styrvinkel utan att svängradien offras
- Brett sadelrör (34,9 mm diameter) är både starkare, hållbarare och går snabbare att flytta upp och ned
- Dropper post från Bontrager ser till kan du sänka sadeln i farten och hålla den ur vägen när du plöjer utför
- I det inbyggda förvaringsfacket kan du förvara verktyg och andra nödvändigheter (invändig BITS-förvaring)
- Mästerliga 29-tummare som kan rulla över stora saker och flyger fram i stora hopp och dropp
Slagkraftig aluminiumram med imponerande egenskaper
Stommen utgörs av en tävlingsklar ram i kolfiber (OCLV Mountain Carbon) med en klassledande vridstyvhet i kombination med ett imponerande pivotlänkage i magnesium. Smarta Mino Link ser till att du kan reglera ramens geometri utan negativ inverkan på dämpningen. Du kan finjustera styrhuvudets vinkel med 1/2° och vevlagrets höjd med upp till 10 mm, och du reglerar det enkelt via en mutter. Ramen är fullproppad med massor av smarta finesser (t ex diagonalrörsskydd, skyttelskydd, gängat vevlager, ISCG 05, extra brett sadelrör) som gör dig till en bättre cyklist, eller vad sägs om ett koniskt styrhuvud ger dig exakt styrning och en mer solid känsla framtill, medan den invändigt kabledragnining (till både växlarna, bromsarna och den höj/sänkbara sadelstolpen) skyddar alla vajrar och ger rätt utseende. Två andra smarta funktioner ramens inbyggda förvaringsutrymme och Knock Block 2.0 styrlager som hindrar styret ifrån att snurra runt om du kraschar, vilket i sin tur skyddar kablarna från att ryckas loss och reglagen från att slå i ramens överrör.
En minst sagt dräpande dämparkonfiguration ger dig maximal kontroll
Framtill sitter en luftgaffel från RockShox (ZEB Select+) med en slaglängd på 170 mm och även baktill sitter en dämpare från RockShox (Super Deluxe Select+ RT) med en slaglängd på 160 mm. Dämparna kan optimeras efter både vikt samt körstil och luftfjädringen har exklusiva Thru Shaft som ger dig ett fantastiskt grepp, mjuk kontroll och allt den stabilitet som du behöver för att kasta dig utför de brantaste backarna dagarna i ända. Tack vare den smarta lågkompressionsinställningen kan man dessutom eliminera cyklistens inverkan utan att behöva påverka den kompressionen som så väl behövs vid höga hastigheter på de lite mer brutala skogsstigarna. Tack vare Trek´s unika Active Braking Pivot har konstruktörerna lyckats styra hur dämpningen ska reagera på de krafter som skapas vid acceleration och inbromsning, dessutom helt oberoende av varandra. I praktiken kan du nyttja dämparen fullt ut även vid inbromsning och du får därmed större kontroll när du behöver det som mest. Lägg därtill en praktiskt ställbar sadelstolpe (med upp till 170 mm slaglängd) från Bontrager (Line Elite Dropper) som ser till att du blixtsnabbt kan sänka/höja sadeln i farten.
Extremt slagkraftig 1x-drivlina och högklassiga skivbromsar med 4-kolvsok
Den extremt slagkraftiga 1x-drivlinan är hämtad från Shimano (XT) och består av en bergsäker singelklinga samt en 12-delad kassett (30Tx10-51T), vilket sammantaget ger ett växelomfång som ser till att du kan hålla ett högt tempo i alla typer av terräng och lutningar. Den högklassiga drivlinans funktion är näst intill helt krångelfri och eftersom den bara inkluderar ett växelreglage är den dessutom enklare att hålla koll på. Inbromsningen handläggs av ett par kraftfulla hydrauliska skivbromsar från Shimano (M8120) med 4-kolvsok som ser till att du har imponerande effektiv bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåren.
Mästerligt hjulset med kvalitetsgummin som klarar riktigt besvärlig terräng
Allt rullar på ett mästerligt hjulset som består av högklassiga TLR-fälgar i kolfiber från Bontrager (Line Elite 30) som rullar på tävlingsklara gummin från Bontrager (SE6 Team Issue) med 2,5" bredd som är klart för drabbning och som briljerar på allt från grusvägar till lös lervälling. Breda hjulfästen (110mm fram, 148mm bak) ger dig hjul som är lika styva som ett par 27.5-tummare, men med alla fördelar som ett större däck besitter. Med Boost148 kan du dessutom använda bredare däck och en större kedjekrans utan att påverka q-faktorn eller pedaleffektiviteten. Rapid Drive nav med 108 ingreppspunkter för snabb acceleration och en trygg känsla även när man trampar sig fram på det mest krävande underlaget. Du får jämnt gående och direkt kraft när du behöver kasta dig ur kurvorna och den extra pedalspärren ger ökad kontroll och kan vara hela skillnaden vid knepiga klättringar.
Vad säger då den internationella cyklepressen?
- Pinbike - "Slash har storhjulingens kvaliteter på okända stigar, men är ändå så lättmanövrerad att den känns helt rätt i lättare terräng."
- Bikeradar - "När allt var över, var det Slash som hade lyckats ta ledningen. Vi övertygades av hur den klarar den allra tuffaste terrängen utan att tveka, utan att offra den reaktionssnabba, livfulla känslan."
- NSMB - ""Slash är perfekt i svåra, doserade kurvor och den är ett absolut monster i branta stup. Den är lättcyklad och allt känns mycket naturligt från det första droppet."
Mer om Trek Slash serie
Denna potenta serie av långslagiga endurohojar ser till att du kan haka på vem som helst i klättringarna och har potential att utklassa vem som helst i utförslöporna. Letar du efter galet snabba och lätta enduroriggar med kolossala mängder stabilitet och klassledande dämpning som samtidigt är greppsäkra nog för de brantaste stigningarna, ja då har du hittat rätt modeller. Krossa varv efter varv på ett sätt som förra årets endurocyklister endast kunde drömma om. Attackera genom den vilda terrängen, hoppa över knöggliga rötter och spräng fram genom stenpartier med dropp så stora att du ifrågasätter dig själv, men aldrig cykelns förmåga. Slash saknar kompromisser, de röjer, härjar och railar genom de stökigaste stigar du kan hitta.
Samtliga modeller i serien har ett heltäckande skydd för diagonalröret som fungerar utmärkt vid transport och vissa modeller har dessutom ett smart inbyggt förvaringsutrymme i ramen. Och om det bara är parken som gäller så kan du både tävla, hoppa, droppa och plöja fram i spåren... varv efter varv, helg efter helg! För att matcha cyklarna imponerande slaglängd så har de en endurogeometri som både är längre, flackare och lägre. Det betyder ökad stabilitet i höga hastigheter (både i branterna och på lösa underlag), samtidigt som vinkeln på styrhuvudet gynnar pedaleffektiviteten.
Det här är cyklar med dämpare som reagerar på terrängen och inte på dig. Och de fina i kråksången är att de kan avgöra vilken input som kommer från dig och vilken som kommer från underlaget... det här är imponerande dämpare som ser till att du kan detaljstyra kompressionen på nivåer som helt enkelt utklassar konkurrenterna. Och oavsett om du tänker tävla mot klockan i Enduro World Series eller bara flyga fram i parken så är en Slash alltid redo!
- Försäkring Ingår
Allmänt
- Varumärke Trek
- Serie Trek Slash
- Årsmodell 2023
- Artikelnummer G-601842760024
- Färg Svart
- Tillverkarens färg Matte Deep Smoke
- Hemsida tillverkare https://www.trekbikes.com/se/sv_SE/p/36732
- Växelreglageserie Shimano XT
- Framväxelserie Oväxlad
- Bakväxelserie Shimano XT
- Antal växlar 12-växlad (1 x 12)
- Bromstyp Hydraulisk skivbroms
- Vikt (enligt tillverkaren) M - 14.70 kg
Ramset
- Ram Ram och stag i OCLV Mountain Carbon, invändig förvaring, koniskt styrhuvud, Knock Block 2.0, invändigt Control Freak-kablage, Carbon Armor, skyttelskydd, gängat vevlager, ISCG 05, 34,9 mm sadelrör, pivotlänkage i magnesium, Mino Link, ABP, Boost148,
- Rammaterial Kolfiber
- Framgaffeltyp Dämpad
- Bakgaffeltyp Dämpad
- Framgaffel RockShox ZEB Select+, DebonAir-luftfjädring, Charger 3 RC2-dämpare, koniskt styrrör, 44 mm offset, Boost110, Maxle Stealth, 170 mm slaglängd
- Framgaffel, typ av fjäder Luftfjäder
- Slaglängd fram 170 mm
- Låsbar framgaffel? Ej låsbar
- Bakdämpare RockShox Super Deluxe Select+ RT, 230 x 62,5 mm
- Låsbar bakdämpare? Ej låsbar
Hjul
- Hjulstorlek 29"
- Hjul Framhjul: Bontrager Line Elite 30, OCLV Mountain Carbon, Tubeless Ready, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel. Bakhjul: Bontrager Line Elite 30 OCLV Mountain Carbon, TLR, Rapid Drive 108, 6-bults, Shimano MicroSpline-frihjul, Boost148, 12 mm genomg
- Framnav Bontrager aluminium, kapslat lager, aluminiumaxel, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel
- Däckdimension 64-622
- Framdäck Bontrager SE6 Team Issue, TLR, Core Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 29 x 2,50"
- Bakdäck Bontrager SE6 Team Issue, TLR, Core Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 29 x 2,50"
Drivlina
- Växelreglage Shimano XT M8100, 12-delad
- Bakväxel Shimano XT M8100, lång arm
- Vevparti Shimano XT M8120, 30T, 55 mm kedjelinje, 170 mm längd
- Vevlager Shimano BB-MT501 BSA
- Kedja Shimano Ultegra/XT M8100, 12 speed
- Kassett Shimano XT M8100, 10-51T, 12 speed
Komponenter
- Frambroms Shimano XT M8120 hydraulisk skivbroms med 4 kolvar
- Bromsskiva fram Shimano RT76, 6-bults, 203 mm
- Bakbroms Shimano XT M8120 hydraulisk skivbroms med 4 kolvar
- Bromsskiva bak Shimano RT76, 6-bults, 203 mm
- Handtag/Styrlinda Bontrager XR Trail Pro, aluminium, Lock-on
- Styre Bontrager Line Pro, OCLV Carbon, 35 mm, 27,5 mm rise, 820 mm bredd
- Styrstam Bontrager Line Pro, 35 mm, Knock Block, Blendr-teknikkompatibel, 0 grader, 35 mm längd
- Styrlager Knock Block 2.0 integrerad, 72-gradersvinkel (bricka för obegränsad vinkel ingår), kapslat lager, 1 1/8" övre, 1,5" nedre
- Sadelstolpe Bontrager Line Elite Dropper, 170 mm slaglängd, MaxFlow, invändig vajerdragning, 34,9 mm, 485 mm längd
- Sadel Bontrager Arvada, austenitrails, 138 mm bredd
Batteri
- Batteri
Utrustning
- Pakethållare
-
SVAR
Hej,
från Jonas Karlsson (Cykelkraft)
Ja - när vi säljer cyklar på nätet monterar, justerar och provcyklar vi dem innan leverans. Vi monterar även på eventuella tillbehör som lagts i samma order (t.ex. skärmar, pakethållare, stöd, lås). Vi monterar inte tillbehör som kan skadas under transporten (t.ex. belysning) eller som är så pass stora att de inte får plats i vår cykellåda (t.ex. barnsits).
Precis innan vi skickar iväg cykeln så måste vi vrida styret och skruva av pedalerna samt korgen om en sådan medföljer - annars får cykeln inte plats i kartongen. Att vrida styret, skruva på pedalerna och montera på korgen tar cirka 5 minuter.
Vid köp av en barncykel 12, 14, 16 och vissa 20" storlekar så kommer cykeln levererad i fabrikskartong. I dessa fall är det några fler steg för dig att montera själv.
Lycka till med cyklingen!
Jag vill svara på denna fråga
Vi pratar monstertruck och flygande matta i ett och samma paket
De långslagiga enduromonstret Trek Slash 9.8 XT är stigcyklarnas okrönte konungen och den är skapad för att leverera hög hastighet och maximal körglädje i den allra stökigaste terrängen. Jo den rasar omutligt nedför stökiga branter men den är samtidigt smidig, lätt och imponerande greppsäker i stigningar. Och om du helst håller till i parken så kommer Slash att leverera varv efter varv med adrenalinstinna upplevelser och breda leenden mellan dubbelhoppen och droppen. Den är verkligen grymt stabil med samtidigt lekfullt lättkörd, och för att matcha dess slaglängder (170/160mm) har Slash uppdaterats med en geometri som både är längre, flackare och lägre än sina föregångare. I praktiken innebär det ökad stabilitet när du flyger fram i branterna och på lösare underlag, samtidigt som den aggressiva vinkeln på styrhuvudet gynnar din pedaleffektivitet. Slash klarar kraftiga stötar, doserade kurvor och att kasta sig nedför bergssidorna snabbare än du någonsin kunnat föreställa dig. Enastående styv och robust kolfiberram, avancerad dämpningsteknik och blixtsnabb, bergsäker växling via en Shimano XT-drivlina som gör den här långslagiga cykeln med 29-tumshjul till en värdig aspirant för alla hängivna cyklister och enduro-prispallar.
Nyckeln till framgång!
- Vinnaren i kategorin Mountainbike av "The Design & Innovation Award 2021"
- Tävlingsklar cykel som samtidigt är vansinnigt skoj i riktigt stökig terräng
- Slagkraftig ram i kolfiber (OCLV Mountain Carbon) som skapar breda leenden mellan dubbelhoppen och droppen
- Imponerande pivotlänkage i magnesium med en kinematik av absoluta världsklass
- Dämparkonfiguration med avancerad luftfjädring och 170/160mm slaglängd som är redo att rocka loss
- Extremt slagkraftig 1x-drivlina från Shimano (XT) med 12 mekaniskt styrda växlar
- Extra skydd på diagonalröret minimerar risken för att ramen ska råka ut för allvarliga skador
- Knock Block 2.0 med en generös styrvinkel utan att svängradien offras
- Brett sadelrör (34,9 mm diameter) är både starkare, hållbarare och går snabbare att flytta upp och ned
- Dropper post från Bontrager ser till kan du sänka sadeln i farten och hålla den ur vägen när du plöjer utför
- I det inbyggda förvaringsfacket kan du förvara verktyg och andra nödvändigheter (invändig BITS-förvaring)
- Mästerliga 29-tummare som kan rulla över stora saker och flyger fram i stora hopp och dropp
Slagkraftig aluminiumram med imponerande egenskaper
Stommen utgörs av en tävlingsklar ram i kolfiber (OCLV Mountain Carbon) med en klassledande vridstyvhet i kombination med ett imponerande pivotlänkage i magnesium. Smarta Mino Link ser till att du kan reglera ramens geometri utan negativ inverkan på dämpningen. Du kan finjustera styrhuvudets vinkel med 1/2° och vevlagrets höjd med upp till 10 mm, och du reglerar det enkelt via en mutter. Ramen är fullproppad med massor av smarta finesser (t ex diagonalrörsskydd, skyttelskydd, gängat vevlager, ISCG 05, extra brett sadelrör) som gör dig till en bättre cyklist, eller vad sägs om ett koniskt styrhuvud ger dig exakt styrning och en mer solid känsla framtill, medan den invändigt kabledragnining (till både växlarna, bromsarna och den höj/sänkbara sadelstolpen) skyddar alla vajrar och ger rätt utseende. Två andra smarta funktioner ramens inbyggda förvaringsutrymme och Knock Block 2.0 styrlager som hindrar styret ifrån att snurra runt om du kraschar, vilket i sin tur skyddar kablarna från att ryckas loss och reglagen från att slå i ramens överrör.
En minst sagt dräpande dämparkonfiguration ger dig maximal kontroll
Framtill sitter en luftgaffel från RockShox (ZEB Select+) med en slaglängd på 170 mm och även baktill sitter en dämpare från RockShox (Super Deluxe Select+ RT) med en slaglängd på 160 mm. Dämparna kan optimeras efter både vikt samt körstil och luftfjädringen har exklusiva Thru Shaft som ger dig ett fantastiskt grepp, mjuk kontroll och allt den stabilitet som du behöver för att kasta dig utför de brantaste backarna dagarna i ända. Tack vare den smarta lågkompressionsinställningen kan man dessutom eliminera cyklistens inverkan utan att behöva påverka den kompressionen som så väl behövs vid höga hastigheter på de lite mer brutala skogsstigarna. Tack vare Trek´s unika Active Braking Pivot har konstruktörerna lyckats styra hur dämpningen ska reagera på de krafter som skapas vid acceleration och inbromsning, dessutom helt oberoende av varandra. I praktiken kan du nyttja dämparen fullt ut även vid inbromsning och du får därmed större kontroll när du behöver det som mest. Lägg därtill en praktiskt ställbar sadelstolpe (med upp till 170 mm slaglängd) från Bontrager (Line Elite Dropper) som ser till att du blixtsnabbt kan sänka/höja sadeln i farten.
Extremt slagkraftig 1x-drivlina och högklassiga skivbromsar med 4-kolvsok
Den extremt slagkraftiga 1x-drivlinan är hämtad från Shimano (XT) och består av en bergsäker singelklinga samt en 12-delad kassett (30Tx10-51T), vilket sammantaget ger ett växelomfång som ser till att du kan hålla ett högt tempo i alla typer av terräng och lutningar. Den högklassiga drivlinans funktion är näst intill helt krångelfri och eftersom den bara inkluderar ett växelreglage är den dessutom enklare att hålla koll på. Inbromsningen handläggs av ett par kraftfulla hydrauliska skivbromsar från Shimano (M8120) med 4-kolvsok som ser till att du har imponerande effektiv bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåren.
Mästerligt hjulset med kvalitetsgummin som klarar riktigt besvärlig terräng
Allt rullar på ett mästerligt hjulset som består av högklassiga TLR-fälgar i kolfiber från Bontrager (Line Elite 30) som rullar på tävlingsklara gummin från Bontrager (SE6 Team Issue) med 2,5" bredd som är klart för drabbning och som briljerar på allt från grusvägar till lös lervälling. Breda hjulfästen (110mm fram, 148mm bak) ger dig hjul som är lika styva som ett par 27.5-tummare, men med alla fördelar som ett större däck besitter. Med Boost148 kan du dessutom använda bredare däck och en större kedjekrans utan att påverka q-faktorn eller pedaleffektiviteten. Rapid Drive nav med 108 ingreppspunkter för snabb acceleration och en trygg känsla även när man trampar sig fram på det mest krävande underlaget. Du får jämnt gående och direkt kraft när du behöver kasta dig ur kurvorna och den extra pedalspärren ger ökad kontroll och kan vara hela skillnaden vid knepiga klättringar.
Vad säger då den internationella cyklepressen?
- Pinbike - "Slash har storhjulingens kvaliteter på okända stigar, men är ändå så lättmanövrerad att den känns helt rätt i lättare terräng."
- Bikeradar - "När allt var över, var det Slash som hade lyckats ta ledningen. Vi övertygades av hur den klarar den allra tuffaste terrängen utan att tveka, utan att offra den reaktionssnabba, livfulla känslan."
- NSMB - ""Slash är perfekt i svåra, doserade kurvor och den är ett absolut monster i branta stup. Den är lättcyklad och allt känns mycket naturligt från det första droppet."
Mer om Trek Slash serie
Denna potenta serie av långslagiga endurohojar ser till att du kan haka på vem som helst i klättringarna och har potential att utklassa vem som helst i utförslöporna. Letar du efter galet snabba och lätta enduroriggar med kolossala mängder stabilitet och klassledande dämpning som samtidigt är greppsäkra nog för de brantaste stigningarna, ja då har du hittat rätt modeller. Krossa varv efter varv på ett sätt som förra årets endurocyklister endast kunde drömma om. Attackera genom den vilda terrängen, hoppa över knöggliga rötter och spräng fram genom stenpartier med dropp så stora att du ifrågasätter dig själv, men aldrig cykelns förmåga. Slash saknar kompromisser, de röjer, härjar och railar genom de stökigaste stigar du kan hitta.
Samtliga modeller i serien har ett heltäckande skydd för diagonalröret som fungerar utmärkt vid transport och vissa modeller har dessutom ett smart inbyggt förvaringsutrymme i ramen. Och om det bara är parken som gäller så kan du både tävla, hoppa, droppa och plöja fram i spåren... varv efter varv, helg efter helg! För att matcha cyklarna imponerande slaglängd så har de en endurogeometri som både är längre, flackare och lägre. Det betyder ökad stabilitet i höga hastigheter (både i branterna och på lösa underlag), samtidigt som vinkeln på styrhuvudet gynnar pedaleffektiviteten.
Det här är cyklar med dämpare som reagerar på terrängen och inte på dig. Och de fina i kråksången är att de kan avgöra vilken input som kommer från dig och vilken som kommer från underlaget... det här är imponerande dämpare som ser till att du kan detaljstyra kompressionen på nivåer som helt enkelt utklassar konkurrenterna. Och oavsett om du tänker tävla mot klockan i Enduro World Series eller bara flyga fram i parken så är en Slash alltid redo!
- Försäkring Ingår
Allmänt
- Varumärke Trek
- Serie Trek Slash
- Årsmodell 2023
- Artikelnummer G-601842760024
- Färg Svart
- Tillverkarens färg Matte Deep Smoke
- Hemsida tillverkare https://www.trekbikes.com/se/sv_SE/p/36732
- Växelreglageserie Shimano XT
- Framväxelserie Oväxlad
- Bakväxelserie Shimano XT
- Antal växlar 12-växlad (1 x 12)
- Bromstyp Hydraulisk skivbroms
- Vikt (enligt tillverkaren) M - 14.70 kg
Ramset
- Ram Ram och stag i OCLV Mountain Carbon, invändig förvaring, koniskt styrhuvud, Knock Block 2.0, invändigt Control Freak-kablage, Carbon Armor, skyttelskydd, gängat vevlager, ISCG 05, 34,9 mm sadelrör, pivotlänkage i magnesium, Mino Link, ABP, Boost148,
- Rammaterial Kolfiber
- Framgaffeltyp Dämpad
- Bakgaffeltyp Dämpad
- Framgaffel RockShox ZEB Select+, DebonAir-luftfjädring, Charger 3 RC2-dämpare, koniskt styrrör, 44 mm offset, Boost110, Maxle Stealth, 170 mm slaglängd
- Framgaffel, typ av fjäder Luftfjäder
- Slaglängd fram 170 mm
- Låsbar framgaffel? Ej låsbar
- Bakdämpare RockShox Super Deluxe Select+ RT, 230 x 62,5 mm
- Låsbar bakdämpare? Ej låsbar
Hjul
- Hjulstorlek 29"
- Hjul Framhjul: Bontrager Line Elite 30, OCLV Mountain Carbon, Tubeless Ready, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel. Bakhjul: Bontrager Line Elite 30 OCLV Mountain Carbon, TLR, Rapid Drive 108, 6-bults, Shimano MicroSpline-frihjul, Boost148, 12 mm genomg
- Framnav Bontrager aluminium, kapslat lager, aluminiumaxel, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel
- Däckdimension 64-622
- Framdäck Bontrager SE6 Team Issue, TLR, Core Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 29 x 2,50"
- Bakdäck Bontrager SE6 Team Issue, TLR, Core Strength-däcksida, aramidkant, 120 tpi, 29 x 2,50"
Drivlina
- Växelreglage Shimano XT M8100, 12-delad
- Bakväxel Shimano XT M8100, lång arm
- Vevparti Shimano XT M8120, 30T, 55 mm kedjelinje, 170 mm längd
- Vevlager Shimano BB-MT501 BSA
- Kedja Shimano Ultegra/XT M8100, 12 speed
- Kassett Shimano XT M8100, 10-51T, 12 speed
Komponenter
- Frambroms Shimano XT M8120 hydraulisk skivbroms med 4 kolvar
- Bromsskiva fram Shimano RT76, 6-bults, 203 mm
- Bakbroms Shimano XT M8120 hydraulisk skivbroms med 4 kolvar
- Bromsskiva bak Shimano RT76, 6-bults, 203 mm
- Handtag/Styrlinda Bontrager XR Trail Pro, aluminium, Lock-on
- Styre Bontrager Line Pro, OCLV Carbon, 35 mm, 27,5 mm rise, 820 mm bredd
- Styrstam Bontrager Line Pro, 35 mm, Knock Block, Blendr-teknikkompatibel, 0 grader, 35 mm längd
- Styrlager Knock Block 2.0 integrerad, 72-gradersvinkel (bricka för obegränsad vinkel ingår), kapslat lager, 1 1/8" övre, 1,5" nedre
- Sadelstolpe Bontrager Line Elite Dropper, 170 mm slaglängd, MaxFlow, invändig vajerdragning, 34,9 mm, 485 mm längd
- Sadel Bontrager Arvada, austenitrails, 138 mm bredd
Batteri
- Batteri
Utrustning
- Pakethållare
-
SVAR
Hej,
från Jonas Karlsson (Cykelkraft)
Ja - när vi säljer cyklar på nätet monterar, justerar och provcyklar vi dem innan leverans. Vi monterar även på eventuella tillbehör som lagts i samma order (t.ex. skärmar, pakethållare, stöd, lås). Vi monterar inte tillbehör som kan skadas under transporten (t.ex. belysning) eller som är så pass stora att de inte får plats i vår cykellåda (t.ex. barnsits).
Precis innan vi skickar iväg cykeln så måste vi vrida styret och skruva av pedalerna samt korgen om en sådan medföljer - annars får cykeln inte plats i kartongen. Att vrida styret, skruva på pedalerna och montera på korgen tar cirka 5 minuter.
Vid köp av en barncykel 12, 14, 16 och vissa 20" storlekar så kommer cykeln levererad i fabrikskartong. I dessa fall är det några fler steg för dig att montera själv.
Lycka till med cyklingen!
Jag vill svara på denna fråga