Köpvillkor på Cykelkraft.se

Beställningsprocessen

Spobik AB, organisations nr. 559155-6633 (”Cykelkraft”) driver webbplatsen Cykelkraft.se. Dessa villkor gäller från 2020-07-03. 

Hur vi visar priser och vad som ingår
De priser som anges på cykelkraft.se anges inklusive mervärdesskatt (moms). Priserna inkluderar i vissa fall fri frakt inom Sverige som t ex vid en kampanj, i alla andra fall tillkommer frakt (se här för aktuella fraktvillkor).

Beställningar
Dessa köpvillkor gäller när du som konsument gör en beställning på hemsidan. Alla beställningar görs via www.cykelkraft.se. Vid köp så bekräftas det att du godtagit detta avtal när du får en orderbekräftelse per mail till den mailadress du angivit vid beställningstillfället. Cykelkraft ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. I dagsläget kan avtal endast ingås med kunder med leveransadress i Sverige. Alla beställningar omhändertas inom 24 timmar (normal arbetsvecka). Via din inloggning kan du själv övervaka din beställning. Med produkterna följer en bruksanvisning i fysisk eller digital form om det behövs för användning av produkten, normalt ska bruksanvisningen vara på svenska eller engelska. 

Avbeställningar
Cykelkraft arbetar alltid på att minska leveranstiderna, oftast behandlas din order direkt efter genomfört köp. Har du inte fått vårt mail om att din beställning är på väg, kan du göra en avbeställning endast genom att ringa oss på telefonnummer: 010 101 40 00. Har du däremot redan mottagit mailet om att din beställning är på väg måste du först hämta ut din order, för att sedan returnera den till oss. Läs mer om hur du gör en retur här

Cykelförsäkring
Vid köp av cykel hos oss ingår det tre månaders kostnadsfri försäkring från Solid Försäkring. För att utnyttja försäkringen behöver du själv aktivera den genom att meddela oss via mail. Skicka oss ett mail märkt “Cykelförsäkring” som innehåller ditt ordernummer samt 10-siffriga personnummer. Vi kommer sedan återkomma med ditt registreringsbevis när din order är färdigbehandlad, observera att det kan ta några dagar. Läs fullständiga villkor här, för övriga frågor kring försäkringen vänd er direkt till Solid Försäkring.

Montering av cyklar
Vi monterar (både cykel och eventuella tillbehör), justerar och testar alla cyklar innan leverans. För att få plats i kartongen måste vi dock vrida styret och skruva av pedalerna innan cykeln skickas till dig. Du behöver alltså vrida upp styret, och skruva på pedalerna när cykeln når dig. Cykelkorgar levereras vid sidan av då de inte får plats i kartongen. Vid köp av en barncykel 12, 14, 16 och vissa 20" storlekar så kommer cykeln levererad i fabrikskartong. I dessa fall är det några fler steg för dig att montera själv. Läs monteringsguiden här.


Betalning 

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden,
erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna: 

Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor finner du här. Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Klarna uppfyller kraven för PCI DSS. Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.
För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår integritetspolicy
Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Kortbetalning
Cykelkraft erbjuder säkra kortbetalningar genom Klarna Checkout. Kortbetalning kan ske med Visa och MasterCard kort.

Faktura
Cykelkraft erbjuder dig att betala mot Klarna Faktura i samarbete med Klarna Checkout.
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt.
Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
Få alltid hem varan innan du betalar Betalningstid - alltid minst 14 dagar 
Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter 
Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen* 
Ladda ner dina fakturor från klarna.se

Kreditprövning
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Kredittiden för köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen.
En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Eventuella skatter eller avgifter kan dock tillkomma genom valt betalningsalternativ.

Delbetalning
Du kan välja att betala i din egen takt eller betala ett fast belopp per månad. När du delbetalar med hos Cykelkraft genom Klarna gäller alltid: 
Du får hem varan innan du betalar 
Du samlar alla dina köp på en månadsfaktura 
Du betalar i din egen takt eller ett fast belopp per månad

Delbetala med Klarna konto – Delbetala i din egen takt
Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr tillkommer på fakturan.
Exempel: Vid ett köp om 10000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Fast delbetalning
Fast delbetalning från Klarna innebär att du delar upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader. Vid fast delbetalning beräknas räntekostnaden på det totala utestående beloppet, vilket betyder att månadskostnaden blir högre den första månaden och lägre den sista månaden.
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Betalningsskyldighet
Vid köp av en eller flera produkter så är du skyldig att betala den totala summan som vi anger för valda produkter inom angiven tid. Om betalningen inte inkommit till oss inom angiven tid tillkommer en påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta motsvarande 24 % plus vid var tid av Riksbanken fastställd referensränta.

Säkerhet
Cykelkraft är en HTTPS säkrad hemsida. Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS) är ett protokoll för krypterad transport av data för HTTP-protokollet. HTTPS krypterar trafiken mellan en dator och hemsidan för att kunna skydda användarens integritet vid känsliga överföringar (t.ex. inloggning, hantering av privat information, samt mera allmänt). Med HTTPS skall förbindelsen inte kunna avlyssnas av tredje part och användaren skall kunna lita på att webbservern är densamma som den utger sig för att vara.


Leverans

Leveranstid 
Leveranstiden och lagerstatus står på respektive produkt på hemsidan. Normal leveranstid (till ombud) är inom 1-3 arbetsdagar om varan finns på vårt centrallager i Jönköping. Vid val av hemleverans kan det tillkomma 1-2 dagar på grund av speditörens rutiner.

Vi reserverar oss för förseningar när leveransförseningen ligger utanför vår direkta eller indirekta kontroll.
Vid förseningar kontaktar vi dig utan dröjsmål för upplysning av förseningen. Du har då rätt att få en ny leveranstid alternativt häva köpet utan kostnad om leveranstiden varit av väsentlig betydelse.
Vid slutförsäljning kommer vi att kontakta dig och erbjuda en likvärdig produkt alternativt har du rätt att annullera din order.

Leveransalternativ & fraktkostnader
Vid beställning hos Cykelkraft levereras ditt paket med Postnord. En fraktkostnad tillkommer baserat på paketets vikt, storlek och leveranssätt. Vi erbjuder följande leveranssätt:


Logistiktjänst 

Kostnad 

Förklaring 

Hämta hos ombud 

59 kr 

Postnord MyPack Collect. Hämta hos ombud* Maxvikt 20 kg/kolli.
Längd högst 1,5 m. Längd + omkrets = 3 m. 

Postnord Hempaket

199 kr

Postnord MyPack Home. Vanliga paket med hemleverans*. Maxvikt 35 kg/kolli.
Längd högst 1,75 meter. Längd + omkrets högst 3 meter.

Postnord Hemleverans

249 kr

Postnord Groupage. Skrymmande paket med hemleverans*.
Kolli med mått över: Längd 1,75 meter. Längd + omkrets 3 meter.

Hämta hos ombud*
Paketet levereras till ett utlämningsställe nära dig. Paketet är normalt framme på ditt utlämningsställe nästa helgfria vardag inom Sverige. Till vissa orter gäller längre leveranstid, se exakta leveranstider. Du får ett meddelande via sms, e-post, eller genom PostNord-appen när paketet går att hämta hos det ombud som du valt.

Hemleverans*
Bor du i lägenhet levereras paketet fram till porten. Bor du i hus levereras paketet fram till dörren. Leverans sker alla helgfria vardagar. Postnord kontaktar dig med tre olika förslag för att boka utkörning. Observera! Ta emot din hemleverans inom föreslagen tid från Postnord för att undvika terminalhyra (läs mer under stycket för terminalhyra). För gods som hämtas längs med en lantbrevbärarlinje förlängs leveranstiden. För exakta leveranstider se postnord.se/leveranstid.

Kvittens
När du bokar din hemleverans kommer du också att bli ombedd att välja om du vill ha Mottagarkvittens, dvs att du är hemma och skriver under en avi på att du har tagit emot paketet. Om du väljer bort kvittens så kommer PostNord att lämna paketet utanför din dörr. Om paketet är levererat till dig och du inte har valt kvittens så har du tagit över ansvaret för det oavsett om du har mottagit det på plats eller inte. Det innebär även att varken vi eller PostNord ansvarar för om paketet försvinner. Vi rekommenderar starkt att du väljer kvittens och tar emot ditt paket vid hemleverans.

Transportskador
Cykelkraft ansvarar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. Reklamation av synlig transportskada ska anmälas direkt och dold skada inom 7 dagar från mottagandet av produkterna. Vid mottagande av försändelsen är det därför viktigt att kontrollera att godset inte är transportskadat. Kontrollera emballaget, skriv inte under om emballaget inte är helt. Ombudet/transportören måste anmärka på dennes samt din kopia av fraktsedeln att emballaget var sönder vid leverans. Efter detta gjorts kan du skriva under. Därefter kontaktar du Cykelkrafts kundtjänst.

Terminalhyra
Terminalhyra är en avgift som debiteras när din hemleverans legat i ett visst antal dagar på Postnords terminal i väntan på utkörning.

Postnord MyPack Home: Kan du inte ta emot din hemleverans inom åtta (8) dagar från första avisering kommer du att bli debiterad för terminalhyra om 39 kr per dag och försändelse.
Postnord Groupage: Kan du inte ta emot din hemleverans inom fem (5) dagar från första avisering kommer du att bli debiterad för terminalhyra om 249 kr per dag och försändelse.

Outlösta försändelser
För paket som inte löses ut debiterar vi dig kostnaderna för frakt (tur & retur), hanteringskostnad samt terminalhyra (läs stycke Terminalhyra). Följande kostnader gäller för outlösta försändelser:

Postnord MyPack Collect: Frakt + Retur/hanteringskostnad 258 kr
Postnord MyPack home: Frakt + Retur/hanteringskostnad + terminalhyra 771 kr
Postnord Groupage (cyklar och skrymmande gods): Frakt + Retur/hanteringskostnad + terminalhyra 3739 kr


Ångerrätt

Från det att du mottagit din order gäller normaltsätt 14 dagars ångerrätt, vi på Cykelkraft.se erbjuder 60 dagars ångerrätt. Du har rätt att returnera enstaka varor eller hela ordern, om du inte skulle vara nöjd.

För att nyttja ångerrätten måste du meddela oss innan ångerfristen på 60 dagar har löpt ut. Senast inom 14 dagar efter att du meddelat oss om ditt beslut att frånträda avtalet ska du utan dröjsmål skicka artikeln du ångrar åter till oss. Ångerfristen ska anses ha iakttagits om du skickar tillbaka varorna innan denna fjorton dagars period löpt ut. Använd vår retursedel och packa med varorna tillbaka till oss. Du kan ladda ned retursedeln här nedan.

Du som kund har även enligt lag rätt att använda Konsumentverkets standardblankett för utövande av ångerrätt, vill du använda den kan du ladda ned blanketten här nedan.

Undantag gällande ångerrätt
Vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har du inte någon ångerrätt om du köper livsmedel som t ex kosttillskott och energibars och övriga artiklar som klassas som livsmedel. Obs! Oöppnade/plomberade förpackningar av exv kosttillskott anses inte undantagna. Ångerrätten gäller inte alls varor som tillverkats eller ändrats i enlighet med dina särskilda önskemål exempelvis montering av egenkomponerade cyklar. Vid köp av hygienartiklar eller underkläder, får förseglingen inte vara bruten, sådana varor med bruten försegling kan inte returneras.


Retur

För att nyttja ångerrätten behöver du fylla i retursedeln. Retursedeln hittar du på baksidan av din orderbekräftelse eller att ladda ner här. Packa ned retursedeln tillsammans med produkten i ett väl emballerat paket och klistra på returfraktsedeln. För att nyttja ångerrätten på ett paket som levereras med hemleverans ska du skicka ett mail till support@cykelkraft.se och förse oss med följande information:

1. Ordernummer
2. Artikelnummer samt returorsak per artikel (se nedan)
2.1. För liten i storleken
2.2. För stor i storleken
2.3. Motsvarar inte förväntningarna
2.4. Annan orsak (skriv i mailet)

Därefter hör vi av oss med vidare instruktioner. Vi kommer sedan utan onödigt dröjsmål bekräfta att vi tagit emot ditt beslut om att utöva ångerrätten.

Adress dit returer skickas:
Cykelkraft (Spobik AB)
Huskvarnavägen
40 554 54 Jönköping
Obs! Returer kan INTE skickas mot Postförskott/Efterkrav eller som rekommenderat brev.

Villkor för returer

  • Vid retur står du för risken för varan fram tills att den är inlämnad hos ombud. Du kan hållas ansvarig om varan skadas eller försvinner under transporten, exempelvis genom otillräcklig paketering eller felaktig fraktsedel/fraktsätt. Vi rekommenderar därför att packa varan väl för att säkra en trygg transport.
  • Varan eller ordern, inklusive dess originalförpackning skall skickas tillbaka oanvänd, i oskadad originalförpackning om en sådan medföljer.
  • Du har rätt att undersöka varan, men inte mer än nödvändigt för att se vad den har för egenskaper och funktion.
  • Du har ingen möjlighet att göra ett byte. Det du får göra är att returnera den felaktiga artikeln och lägga en ny order på rätt artikel på Cykelkraft.se. Ange inga önskemål om byte i returpaketet då den önskade varan kan vara slutsåld när paketet kommer fram till oss.
  • Skicka alltid med retursedeln med ordernummer för att vi ska kunna hantera din retur. Du hittar retursedeln på baksidan utav din orderbekräftelse eller att ladda ned under stycket för Ångerrätt.
  • Spara orderbekräftelse och betalningsreferens som kvitto på ditt köp för att vi ska möjliggöra en eventuell retur.
  • Returer kan INTE skickas mot Postförskott/Efterkrav eller som rekommenderat brev.
  • Vid retur står kunden för returfrakten om vi (kunden och Cykelkraft) inte kommit överens om något annat. Observera att för cyklar är detta alltid 999 SEK pågrund av extra hantering.
  • Returnerar du endast en del av din order betalar vi inte tillbaka någon leveranskostnad. 


Retur eller reklamation av kampanjvaror
Vid retur eller reklamation av en kampanjvara, rabatterad vara eller vid ett köp då du använt någon typ av rabattkod eller voucher så ersätts du med en ny vara likvärdig den du beställt till det slutbelopp du har betalt för din vara. Vid återbetalning av pengar så återbetalas den summa som är slutbeloppet på din orderbekräftelse/kvitto förutom kostnaden för returfrakt.

Returkostnader

Logistiktjänst

Kostnad

Förklaring

MyPack Return Drop Off

79 kr

Returfraktsedel för avlämning hos ombud.
Detta är returfraktsedeln som du får med i
ditt paket vid köp hos oss. Detta gäller endast
paket som har levererats med hämta hos ombud

MyPack Return Pick Up

299 kr

Returfraktsedel för upphämtning vid hemmet
om du inte har möjlighet att nyttja standard-
returfraktsedeln. För paket som levererats med
Postnord Hempaket. För att köpa
denna tjänst ber vi dig kontakta vår kundtjänst. 

MyPack Return Pick Up
(skrymmande)

399 kr

Returfraktsedel för upphämtning vid hemmet
för skrymmande paket. För paket som levererats
med Postnord Hemleverans förutom cyklar.
För att köpa denna tjänst ber vi dig kontakta
vår kundtjänst.

Barncyklar
(upp till och med 24")

499 kr

Returfraktsedel för upphämtning vid hemmet,
gäller för alla barncyklarna upp till och med 24".
För att köpa denna tjänst ber vi dig kontakta vår
kundtjänst.

Cyklar oavsett fraktsätt

999 kr

Returfraktsedel för upphämtning vid hemmet,
gäller för alla cyklar förutom de minsta
barncyklarna. För att köpa denna tjänst
ber vi dig kontakta vår kundtjänst.

Avdrag värdeminskning på returer
Vi förbehåller oss rätten att göra avdrag på returer med upp till 100% där:
Orginalkartongen inte är intakt
Varan är använd eller returnerad på fel sätt
Vid saknade delar eller eventuella skador.
Samtliga etiketter och eventuella manualer ska sitta kvar samt skickas med.
Det är viktigt att ytteremballage används när du packar returen, och att tejp eller annat material inte klistras på originalförpackningen.
Detta gäller även för varor som returneras med emballage som kan anses ohygieniskt för vår personal t.ex. förpackningar som tidigare använts till livsmedel.
Saknad nyckel till lås/cyklar, repor eller små skador debiteras beroende på omfattning/storlek på skada.


Reklamation

Om en vara avviker från vad som följer av avtalet mellan dig och Cykelkraft eller på annat sätt inte motsvarar den beskrivning av varan som Cykelkraft har givit, kan varan reklameras. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten, reklamationsrätten omfattar t ex inte fel orsakade av normalt slitage. Du kan reklamera fel på produkten i upp till tre år från inköpstillfället. Reklamationsrätten påverkas inte av eventuell garanti. Du ska reklamera inom skälig tid från att felet upptäcktes. Reklamerar du inom två månader räknas det alltid som inom skälig tid.

För att göra en reklamation måste du göra en reklamationsförfrågan till kundtjänst. Är den inte godkänd innan du t.ex. besökt en verkstad kan vi tyvärr inte betala ut någon ersättning. En reklamationsförfrågan gör du genom att maila oss till support@cykelkraft.se och förse oss med följande information: ordernummer, betalningsreferens som kvitto/orderbekräftelse, foto eller videodokumentation på skadan samt anledningen till din reklamation. Beskriv gärna problemet mer utförligt för att vi ska kunna hjälpa dig så bra som möjligt. Vänligen, läs mer utförligt kring reklamationer här: Retur & Reklamation.
Vid en godkänd reklamation står vi för alla kostnader inklusive all frakt.

Skickar du tillbaka en reklamation innan konsultation med oss och den visar sig ej vara godkänd kommer du bli debiterad följande för frakt- och administrativa kostnader:
Vanligt paket till ombud - 179 kr
Hemleverans paket - 299 kr
Hemleverans Skrymmande - 399 kr
Barncyklar - 499 kr
Cykel - 999 kr

Återbetalning Reklamation
Om vi företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation kommer eventuella fraktkostnader återbetalas inom 14 dagar från den dag företaget mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål. Återbetalningen sker via Klarna och de kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen.


Garanti

Alla varor på Cykelkraft har 1 års garanti. Vår garanti gäller för fel vid tillverkning. Garantin påverkar inte de rättigheter som kunden har enligt lagen, till exempel reklamationsrätten. För att utnyttja garantin måste du göra en garanti/reklamations förfrågan till kundtjänst. Är den inte godkänd innan du t.ex. besökt en verkstad kan vi tyvärr inte betala ut någon ersättning. Tillvägagångssättet är på samma sätt som vid en reklamations förfrågan. Mer information om hur du går tillväga hittar du här.

Undantag garanti
Garantin gäller inte alltid. Vid nedanstående punkter kan kunden inte kräva att garantin ska gälla: 

  • Skador som orsakats av verktyg i samband med montering ersätts ej. För att cykeln ska anses som korrekt monterad ska monteringsanvisningarna och skötselråden följas, och de verktyg som rekommenderas i anvisningarna är det som ska användas vid montering av cykeln. Du hittar den här: monteringsguide
  • En olyckshändelse efter det att kunden har fått varan. 
  • Vid vanvård. 
  • Onormal användning. 
  • Kunden har inte följt skötsel- och serviceanvisningar.

Skickar du tillbaka en garanti innan konsultation med oss och den visar sig ej vara godkänd kommer du bli debiterad följande för frakt- och administrativa kostnader: 
Vanligt paket till ombud - 179 kr
Hemleverans paket - 299 kr
Hemleverans Skrymmande - 399 kr
Barncykel - 499 kr
Cykel - 999 kr


Återbetalning

  • Om du frånträder köpavtalet kommer vi att betala tillbaka hela köpesumman på ordern, även leveranskostnader. Observera extra leveranskostnader till följd av att du valt något annat leveranssätt än den billigaste standardleverans vi erbjuder, betalas ej tillbaka.
  • Kunden står alltid för returkostnaden om vi (“Kunden och Cykelkraft.se”) inte kommer överens om något annat. 
  • Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från och med den dag då vi underrättas om ditt beslut att frånträda avtalet. Vi kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess konsumenten har lämnat ett bevis på att varan återsänts, vilket som sker först. 
  • Återbetalningen sker via Klarna och de kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för den inledande affärshändelsen.


Övrigt

Konsumentskydd
De här köpvillkoren är tillämpade på det köpeavtal som du som konsument sluter med Cykelkraft AB. För att ta tillvara dina intressen som kund tillämpas bestämmelserna i Konsumentköplagen (SFS 1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204) på samtliga köp på cykelkraft.se.
Fullständig information om ångerrätt hittar du på konsumentsverkets hemsida genom att klicka här.
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer och svensk lag. Eventuell tvist ska lösas av antingen:

Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige
ARN: https://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm

alternativt:

European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Force Majeure
I händelse av omständigheter som står utanför Cykelkrafts skäliga kontroll, exempelvis vid händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, krig, terrorism, brand, översvämning, naturkatastrof eller liknande händelser ska Cykelkrafts förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Cykelkraft rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.

Personuppgifter
Cykelkraft ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med Personuppgiftslagen. Genom godkännande av köpeavtalet med Cykelkraft samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus samt för utskick av erbjudanden från Cykelkraft, genom sms, e-mail eller annan direktreklam. Som kund kan du ta del av de sparade uppgifter, ändra dem eller be om radering. Du kan också när som helst ta tillbaka ditt samtycke till att få erbjudanden.

Pris- och Produktinformation 
Vid eventuella felaktigheter (t.ex. fel pris, lagerstatus, tryckfel på hemsidan, massbeställningar m.m.) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Vid eventuell felinformation har du rätt att häva ditt köp, med hänvisning till konsumentköplagen. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanterat återge varans exakta utseende och beskaffenhet.

Cookies
Cykelkraft och Klarna använder sig av cookies. En cookie är en liten textfil som sparas av din webbläsare. Denna används för att ge tillgång till olika funktioner och förenkla din köpprocess. Vi använder cookies bl a i syfte att anpassa, förbättra och analysera vår webbplats och förenkla användandet för våra användare.

Omdömen
Genom att lämna omdömen kring produkter på Cykelkraft.se ger du också Cykelkraft rätten att publicera dem på Cykelkraft.se samt i andra kanaler och medier. Cykelkraft förbehåller sig rätten att inte publicera och/eller ta bort inskickade omdömen.

Allmänt
Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i dessa Köpvillkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa köpvillkor kommer att publiceras på Webbplatsen. Ändringar gäller från det att Kunden har accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på Webbplatsen), alternativt 30 dagar efter att Säljaren har informerat Kunden om ändringarna. Säljaren rekommenderar dock att Kunden håller sig uppdaterad på Webbplatsen regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av Villkoren. Övrigt För frågor kring innebörden av dessa Villkor eller tillvägagångssätt vid ångerrätt, reklamationer, transportskador eller annat, ta kontakt med Cykelkrafts kundtjänst. Kontaktuppgifter till kundtjänst finner du här

Har du frågor angående din faktura så bör du vända dig till Klarna som hanterar alla fakturor hos Cykelkraft. Klarnas kundtjänst når du på telefonnummer: 08-120 120 10.