Beskrivning

Extremt underhållande kraftpaket som öppnar dörren till en helt ny värld!

Det underhållande kraftpaketet Trek Rail 9.5 med elassistans ger dig allt som du redan älskar med mountainbiking, bara väldigt mycket mer av det goda. Högre hastigheter, mera kraft, längre körsträckor och mer terräng. En elcykel för hårdsatsande stigfantaster med gott om slaglängd och högklassig teknik som hjälper till i de tuffaste partierna. Med Rail får du allt det här och mer därtill, du får en eMTB som förenklar och fördjupar din relation till terrängen. Rails imponerande 1x-drivlina och kraftfulla tyska elsystem ger lång räckvidd, och oavbruten assistans. Med all den terränganpassade extrakraften kan du klara av en hel veckas cykling på en enda dag. Ge järnet i tuff terräng, sätt dina utförslöpor och vänd sedan direkt tillbaka upp till toppen för ännu ett varv. Vill du ha den dämpade åkkänslan hos en ram helt i kolfiber? Föredrar du att lägga dina hårt förvärvade slantar på en ram för att sedan uppgradera komponenterna framöver? Då har du hittat helt rätt modell! 

Nyckeln till framgång!

  • Lika levnadsglad som varianten utan elassistans, med den skillnaden att du får hjälpkraft upp till toppen 
  • Högklassiga dämpare från RockShox (35 Gold RL/Deluxe Select+) med hela 160/150mm i slaglängder
  • Potent Bosch (Performance Line CX) elmotor som passar lika bra för intensiv pendlingen som intensiva turer i terrängen
  • Intelligent eMTB-läge som automatiskt ger rätt assistans i förhållande till den aktuella terrängen
  • Det större batteriet (625Wh) innebär betydligt mer äventyr mellan laddningarna
  • Samma stryktåliga ramteknik som på Remedy och Slash (t ex Mino Link och Active Braking Pivot)
  • Treks RIB-system har en integrerad design där batteriet skyddas av ramen och det är enkelt att ta loss utan verktyg
  • Slagkraftig 1x-drivlina med 12 växlar från Shimano (Deore) som ser till så att du alltid kan hitta den idealiska kadensen 
  • Hydrauliska skivbromsar med 4 kolvar från Shimano (MT420) ger dig kraftfull bromskraft och trygg kontroll oavsett förhållanden
  • Knock Block - Styrlager som effektivt hindrar styret ifrån att snurra runt om du skulle råka krascha
  • Robusta 29-tumshjul med lättstyrda men ändå greppsäkra 2,6"-tumsdäck från Bontrager (XR4 Comp)
  • Med en sänkbar sadelstolpe kan du sänka sadeln i farten och hålla den ur vägen när du forsar nedför

Högklassig stomme i kolfiber med imponerande pivotlänkage i magnesium

Stommen utgörs av en avancerad stomme i högklassig kolfiber (OCLV Mountain Carbon) med grym vridstyvhet samt ett imponerande pivotlänkage i magnesium. Ramen är fullproppad med finesser som gör dig till en bättre cyklist, eller vad sägs om ett koniskt styrhuvud ger dig exakt styrning och en mer solid känsla framtill, medan den invändigt kabeldragning (till både växlarna, bromsarna och den höj/sänkbara sadelstolpen) skyddar alla vajrar och ger rätt utseende.

 Smarta Mino Link ser till att du kan reglera ramens geometri utan negativ inverkan på dämpningen. Du kan finjustera styrhuvudets vinkel och vevlagrets höjd, och du reglerar det enkelt via en mutter. Ramen är fullproppad med massor av smarta finesser (Mino Link-geometri, Straight Shot-diagonalrör för extra styvhet och Active Braking Pivot) som gör dig till en bättre cyklist, medan den invändiga kabledragningen (till både växlarna, bromsarna och den höj/sänkbara sadelstolpen) skyddar alla vajrar och ger hojen rätt utseende. En annan smart funktion är ramens Knock Block styrlager som hindrar styret ifrån att snurra runt om du kraschar, vilket i sin tur skyddar kablarna från att ryckas loss och reglagen från att slå i ramens överrör.

Dräpande dämparkonfiguration som ger dig imponerande kontroll i spåren 

Framtill sitter en gaffel från RockShox (35 Gold RL) med en slaglängd på 160 mm och även baktill hittar du en dämpare från RockShox (Deluxe Select+) med en slaglängd på 150 mm. Dämparna kan optimeras efter vikt samt körstil och de är även utrustad med lockout, vilket innebär att du kan spärra dämparna. Låsningen ger dig ökad trampeffektivitet, vilket är perfekt när det är dags att spurta eller när du vill klättra effektivt.

Tack vare Trek´s unika Active Braking Pivot (ABP) har konstruktörerna lyckats styra hur dämpningen ska reagera på de krafter som skapas vid acceleration och inbromsning, dessutom helt oberoende av varandra. I praktiken kan du nyttja dämparen fullt ut även vid inbromsning och du får därmed större kontroll när du behöver det som mest. Den här hojen har dessutom en Dropper post med 100/130 mm slaglängd (beroende på ramstorlek) som ser till kan du sänka sadeln i farten och hålla den ur vägen när du plöjer på i utförslöporna.

Atletisk kvalitetsmotor som levererar galet bra stuns och dynamisk känsla

Kraften kommer från en atletisk kvalitetsmotor från Bosch (Performance Line CX) med ett vridmoment på hela 85Nm. Den potenta elmotorn drivs av ett extra kraftfullt batteripaket på 625 Wh som har en väl skyddad placering i diagonalröret och det levererar högvis av miljövänlig kraft, vilket ger dig imponerande mängder av extra krut i upp till hastigheter av maximalt 25 km/h. Den helt nya motorn är lättare, mindre och tystare än föregående versioner, vilket i praktiken innebär naturligare integration och smidigare manövrering. Den är även mer effektiv och säkerställer du kan köra längre på en enskild batteriladdning.

Treks RIB-system (Removable Integrated Battery) har en attraktiv design och är mycket användarvänligt: batteriet skyddas helt av ramen och det är enkelt att ta loss utan verktyg, och du får till och med plats med ett flaskställ. De har dessutom ett inbyggt handtag som smidigt och enkelt kan avlägsnas och återmonteras i ramen utan användning av verktyg.

Elsystemet levererar galet bra stuns, men minst lika imponerande är elmotorns beundransvärt följsamma känsla som skapar en dynamisk känsla i varje tramptag. Det beror till stor del på de tre högklassiga kraftsensorerna och i praktiken innebär det att när du trampar lugnt och varsamt så får du en mjuka och lugn assistans. Men trampar du istället snabbare, och framförallt hårdare, så får du en betydligt mer kraftfull assistans. Motorn tar dig effektivt och snabbt dit du vill utan att du behöver göra hela jobbet själv, men du väljer såklart helt själv vilken assistansnivå du vill ha för stunden. Du kan även använd det intelligenta eMTB-läget för att automatiskt anpassa assistansens effektivitet efter terrängen. Det är ett läge som levererar precis lagom med kraft så att du kan njuta av att cykla. Slå på läget och trampa... svårare ska det inte behöva vara.

Motorn samarbetar med 12 slagkraftiga och näst intill problemfria växlarna från Shimano (Deore) och allt sker effektivt och ger dig dessutom en imponerande räckvidd. Och eftersom både batteriet och elmotorn är placerat i ramens nedre del uppnås en föredömligt låg tyngdpunkt, vilket ger dig klanderfri manöverförmåga ute i terrängen. Lägg därtill en tydlig Purion Display med 5 olika driftslägen (Eco, Tour, eMTB, Turbo, Off) som ger dig full kontroll och visar nästan allt du behöver veta. 

Stabilt hjulset som alltid är klart för drabbning och kraftfulla skivbromsar

Allt rullar på ett par extremt robusta 29-tummmare som består av fälgar i aluminium och slanglösa kvalitetsgummin från Bontrager (XR4 Comp) med 2,6" bredd som är klara för drabbning och som briljerar på de flesta typer av underlag. Dessa greppsäkra däck med lågt rullmotstånd levererar den perfekta kombinationen av framkomlighet, hastighet och stabilitet, vilket i praktiken innebär att du kan köra galet snabbt även i riktigt besvärlig terräng.

Breda hjulfästen (110mm fram, 148mm bak) ger dig hjul som är lika styva som ett par 27.5-tummare, men med alla andra fördelar som ett större däck besitter. Med Boost148 kan du dessutom använda bredare däck och en större kedjekrans utan att påverka q-faktorn eller pedaleffektiviteten. När det slutligen blir dags att slå av på farten så handläggs inbromsningen av ett par imponerande effektiva hydrauliska skivbromsar med stora 203 mm skivor och 4 kolvar från Shimano (MT420) vilket ser till att du alltid har kraftfull bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåren.

Specifikation
  • Försäkring Ingår

Allmänt

Ramset

  • Ram Ram i OCLV Mountain Carbon, avtagbart integrerat batteri (RIB), koniskt styrhuvud, Knock Block, invändigt Control Freak-kablage, pivotlänkage i magnesium, Motor Armor, Mino Link, ABP, Boost148, 12 mm genomgående axel, 150 mm slaglängd
  • Rammaterial Kolfiber
  • Framgaffeltyp Dämpad
  • Bakgaffeltyp Dämpad
  • Framgaffel RockShox 35 Gold RL, DebonAir-luftfjädring, Motion Control-dämpare, Lockout, koniskt styrrör, 44 mm offset, överdimensionerad krona för el-MTB, Boost110, 15 mm Maxle Stealth, 160 mm slaglängd
  • Framgaffel, typ av fjäder Luftfjäder
  • Slaglängd fram 160 mm
  • Låsbar framgaffel? Via reglage på framgaffeln
  • Bakdämpare RockShox Deluxe Select+, 57,5 x 230 mm
  • Slaglängd bak 230
  • Låsbar bakdämpare? Via reglage på bakdämparen

Hjul

  • Hjulstorlek 29"
  • Framnav Bontrager kapslat lager, aluminiumaxel, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel
  • Baknav Bontrager aluminium, kapslat lager, aluminiumaxel, 6-bults, Shimano 8/9/10-delad frikrans, Boost148, 12 mm genomgående axel
  • Fälgar Alex MD35, Tubeless Ready, 32 hål, 35 mm bredd, Presta-ventil
  • Däckdimension 66-622
  • Framdäck Bontrager XR4 Comp, kanttråd, 30 tpi, 29 x 2,60"
  • Bakdäck Bontrager XR4 Comp, kanttråd, 30 tpi, 29 x 2,60"

Drivlina

  • Växelreglage Shimano Deore M6100, 12-växlat
  • Bakväxel Shimano Deore M6100, lång arm
  • Vevparti E*thirteen E*spec Plus, 34T, 165 mm längd
  • Kedja Shimano Deore M6100
  • Kassett Shimano Deore M6100 10–51, 12-delad

Komponenter

  • Frambroms Shimano hydraulisk skivbroms med 4 kolvar, MT4100-handtag, MT420-bromsok
  • Bromsskiva fram Shimano RT76, 6-bults, 203 mm
  • Bakbroms Shimano hydraulisk skivbroms med 4 kolvar, MT4100-handtag, MT420-bromsok
  • Bromsskiva bak Shimano RT76, 6-bults, 203 mm
  • Handtag/Styrlinda Bontrager XR Trail Comp, nylon Lock-on
  • Styre Bontrager aluminium, 31,8 mm, 15 mm rise, 750 mm bredd
  • Sadelstolpe Bontrager Line Dropper, 100-125 mm slaglängd, invändig vajerdragning, 31,6 mm, 395 mm längd
  • Sadel Bontrager Arvada, stålrails, 138 mm bredd

Motor

  • Motor Bosch Performance Line CX
  • Motorplacering Vevparti
  • Motoreffekt 250 W
  • Motorns ljudnivå Låg
  • Maximal assistanshastighet 25 km/h

Batteri

  • Batterityp Litium-jon
  • Batteriplacering Diagonalrör
  • Avtagbart batteri Ja

Display

  • Displayens position Vänster
Recensioner
Frågor & Svar 1
284

Fråga

Hej!

Får man cykeln monterad och klar?

2016-08-24 från Marcus
  • SVAR

    Hej,

    Ja - när vi säljer cyklar på nätet monterar, justerar och provcyklar vi dem innan leverans. Vi monterar även på eventuella tillbehör som lagts i samma order (t.ex. skärmar, pakethållare, stöd, lås). Vi monterar inte tillbehör som kan skadas under transporten (t.ex. belysning) eller som är så pass stora att de inte får plats i vår cykellåda (t.ex. barnsits).

    Precis innan vi skickar iväg cykeln så måste vi vrida styret och skruva av pedalerna samt korgen om en sådan medföljer - annars får cykeln inte plats i kartongen. Att vrida styret, skruva på pedalerna och montera på korgen tar cirka 5 minuter.

    Vid köp av en barncykel 12, 14, 16 och vissa 20" storlekar så kommer cykeln levererad i fabrikskartong. I dessa fall är det några fler steg för dig att montera själv.

    Lycka till med cyklingen!

    från Jonas Karlsson (Cykelkraft)
  • Jag vill svara på denna fråga
Ställ en fråga om El MTB Trek Rail 9.5 Deore Gen 2 Svart/grå

Välj rätt cykel för dig i rätt storlek

Vi monterar, justerar & prövar cykeln

Gratis försäkring ingår alltid

Snabba leveranser hem till dörren

Extremt underhållande kraftpaket som öppnar dörren till en helt ny värld!

Det underhållande kraftpaketet Trek Rail 9.5 med elassistans ger dig allt som du redan älskar med mountainbiking, bara väldigt mycket mer av det goda. Högre hastigheter, mera kraft, längre körsträckor och mer terräng. En elcykel för hårdsatsande stigfantaster med gott om slaglängd och högklassig teknik som hjälper till i de tuffaste partierna. Med Rail får du allt det här och mer därtill, du får en eMTB som förenklar och fördjupar din relation till terrängen. Rails imponerande 1x-drivlina och kraftfulla tyska elsystem ger lång räckvidd, och oavbruten assistans. Med all den terränganpassade extrakraften kan du klara av en hel veckas cykling på en enda dag. Ge järnet i tuff terräng, sätt dina utförslöpor och vänd sedan direkt tillbaka upp till toppen för ännu ett varv. Vill du ha den dämpade åkkänslan hos en ram helt i kolfiber? Föredrar du att lägga dina hårt förvärvade slantar på en ram för att sedan uppgradera komponenterna framöver? Då har du hittat helt rätt modell! 

Nyckeln till framgång!

  • Lika levnadsglad som varianten utan elassistans, med den skillnaden att du får hjälpkraft upp till toppen 
  • Högklassiga dämpare från RockShox (35 Gold RL/Deluxe Select+) med hela 160/150mm i slaglängder
  • Potent Bosch (Performance Line CX) elmotor som passar lika bra för intensiv pendlingen som intensiva turer i terrängen
  • Intelligent eMTB-läge som automatiskt ger rätt assistans i förhållande till den aktuella terrängen
  • Det större batteriet (625Wh) innebär betydligt mer äventyr mellan laddningarna
  • Samma stryktåliga ramteknik som på Remedy och Slash (t ex Mino Link och Active Braking Pivot)
  • Treks RIB-system har en integrerad design där batteriet skyddas av ramen och det är enkelt att ta loss utan verktyg
  • Slagkraftig 1x-drivlina med 12 växlar från Shimano (Deore) som ser till så att du alltid kan hitta den idealiska kadensen 
  • Hydrauliska skivbromsar med 4 kolvar från Shimano (MT420) ger dig kraftfull bromskraft och trygg kontroll oavsett förhållanden
  • Knock Block - Styrlager som effektivt hindrar styret ifrån att snurra runt om du skulle råka krascha
  • Robusta 29-tumshjul med lättstyrda men ändå greppsäkra 2,6"-tumsdäck från Bontrager (XR4 Comp)
  • Med en sänkbar sadelstolpe kan du sänka sadeln i farten och hålla den ur vägen när du forsar nedför

Högklassig stomme i kolfiber med imponerande pivotlänkage i magnesium

Stommen utgörs av en avancerad stomme i högklassig kolfiber (OCLV Mountain Carbon) med grym vridstyvhet samt ett imponerande pivotlänkage i magnesium. Ramen är fullproppad med finesser som gör dig till en bättre cyklist, eller vad sägs om ett koniskt styrhuvud ger dig exakt styrning och en mer solid känsla framtill, medan den invändigt kabeldragning (till både växlarna, bromsarna och den höj/sänkbara sadelstolpen) skyddar alla vajrar och ger rätt utseende.

 Smarta Mino Link ser till att du kan reglera ramens geometri utan negativ inverkan på dämpningen. Du kan finjustera styrhuvudets vinkel och vevlagrets höjd, och du reglerar det enkelt via en mutter. Ramen är fullproppad med massor av smarta finesser (Mino Link-geometri, Straight Shot-diagonalrör för extra styvhet och Active Braking Pivot) som gör dig till en bättre cyklist, medan den invändiga kabledragningen (till både växlarna, bromsarna och den höj/sänkbara sadelstolpen) skyddar alla vajrar och ger hojen rätt utseende. En annan smart funktion är ramens Knock Block styrlager som hindrar styret ifrån att snurra runt om du kraschar, vilket i sin tur skyddar kablarna från att ryckas loss och reglagen från att slå i ramens överrör.

Dräpande dämparkonfiguration som ger dig imponerande kontroll i spåren 

Framtill sitter en gaffel från RockShox (35 Gold RL) med en slaglängd på 160 mm och även baktill hittar du en dämpare från RockShox (Deluxe Select+) med en slaglängd på 150 mm. Dämparna kan optimeras efter vikt samt körstil och de är även utrustad med lockout, vilket innebär att du kan spärra dämparna. Låsningen ger dig ökad trampeffektivitet, vilket är perfekt när det är dags att spurta eller när du vill klättra effektivt.

Tack vare Trek´s unika Active Braking Pivot (ABP) har konstruktörerna lyckats styra hur dämpningen ska reagera på de krafter som skapas vid acceleration och inbromsning, dessutom helt oberoende av varandra. I praktiken kan du nyttja dämparen fullt ut även vid inbromsning och du får därmed större kontroll när du behöver det som mest. Den här hojen har dessutom en Dropper post med 100/130 mm slaglängd (beroende på ramstorlek) som ser till kan du sänka sadeln i farten och hålla den ur vägen när du plöjer på i utförslöporna.

Atletisk kvalitetsmotor som levererar galet bra stuns och dynamisk känsla

Kraften kommer från en atletisk kvalitetsmotor från Bosch (Performance Line CX) med ett vridmoment på hela 85Nm. Den potenta elmotorn drivs av ett extra kraftfullt batteripaket på 625 Wh som har en väl skyddad placering i diagonalröret och det levererar högvis av miljövänlig kraft, vilket ger dig imponerande mängder av extra krut i upp till hastigheter av maximalt 25 km/h. Den helt nya motorn är lättare, mindre och tystare än föregående versioner, vilket i praktiken innebär naturligare integration och smidigare manövrering. Den är även mer effektiv och säkerställer du kan köra längre på en enskild batteriladdning.

Treks RIB-system (Removable Integrated Battery) har en attraktiv design och är mycket användarvänligt: batteriet skyddas helt av ramen och det är enkelt att ta loss utan verktyg, och du får till och med plats med ett flaskställ. De har dessutom ett inbyggt handtag som smidigt och enkelt kan avlägsnas och återmonteras i ramen utan användning av verktyg.

Elsystemet levererar galet bra stuns, men minst lika imponerande är elmotorns beundransvärt följsamma känsla som skapar en dynamisk känsla i varje tramptag. Det beror till stor del på de tre högklassiga kraftsensorerna och i praktiken innebär det att när du trampar lugnt och varsamt så får du en mjuka och lugn assistans. Men trampar du istället snabbare, och framförallt hårdare, så får du en betydligt mer kraftfull assistans. Motorn tar dig effektivt och snabbt dit du vill utan att du behöver göra hela jobbet själv, men du väljer såklart helt själv vilken assistansnivå du vill ha för stunden. Du kan även använd det intelligenta eMTB-läget för att automatiskt anpassa assistansens effektivitet efter terrängen. Det är ett läge som levererar precis lagom med kraft så att du kan njuta av att cykla. Slå på läget och trampa... svårare ska det inte behöva vara.

Motorn samarbetar med 12 slagkraftiga och näst intill problemfria växlarna från Shimano (Deore) och allt sker effektivt och ger dig dessutom en imponerande räckvidd. Och eftersom både batteriet och elmotorn är placerat i ramens nedre del uppnås en föredömligt låg tyngdpunkt, vilket ger dig klanderfri manöverförmåga ute i terrängen. Lägg därtill en tydlig Purion Display med 5 olika driftslägen (Eco, Tour, eMTB, Turbo, Off) som ger dig full kontroll och visar nästan allt du behöver veta. 

Stabilt hjulset som alltid är klart för drabbning och kraftfulla skivbromsar

Allt rullar på ett par extremt robusta 29-tummmare som består av fälgar i aluminium och slanglösa kvalitetsgummin från Bontrager (XR4 Comp) med 2,6" bredd som är klara för drabbning och som briljerar på de flesta typer av underlag. Dessa greppsäkra däck med lågt rullmotstånd levererar den perfekta kombinationen av framkomlighet, hastighet och stabilitet, vilket i praktiken innebär att du kan köra galet snabbt även i riktigt besvärlig terräng.

Breda hjulfästen (110mm fram, 148mm bak) ger dig hjul som är lika styva som ett par 27.5-tummare, men med alla andra fördelar som ett större däck besitter. Med Boost148 kan du dessutom använda bredare däck och en större kedjekrans utan att påverka q-faktorn eller pedaleffektiviteten. När det slutligen blir dags att slå av på farten så handläggs inbromsningen av ett par imponerande effektiva hydrauliska skivbromsar med stora 203 mm skivor och 4 kolvar från Shimano (MT420) vilket ser till att du alltid har kraftfull bromsverkan oavsett om det är lerigt, regnigt eller slaskigt i spåren.

  • Försäkring Ingår

Allmänt

Ramset

  • Ram Ram i OCLV Mountain Carbon, avtagbart integrerat batteri (RIB), koniskt styrhuvud, Knock Block, invändigt Control Freak-kablage, pivotlänkage i magnesium, Motor Armor, Mino Link, ABP, Boost148, 12 mm genomgående axel, 150 mm slaglängd
  • Rammaterial Kolfiber
  • Framgaffeltyp Dämpad
  • Bakgaffeltyp Dämpad
  • Framgaffel RockShox 35 Gold RL, DebonAir-luftfjädring, Motion Control-dämpare, Lockout, koniskt styrrör, 44 mm offset, överdimensionerad krona för el-MTB, Boost110, 15 mm Maxle Stealth, 160 mm slaglängd
  • Framgaffel, typ av fjäder Luftfjäder
  • Slaglängd fram 160 mm
  • Låsbar framgaffel? Via reglage på framgaffeln
  • Bakdämpare RockShox Deluxe Select+, 57,5 x 230 mm
  • Slaglängd bak 230
  • Låsbar bakdämpare? Via reglage på bakdämparen

Hjul

  • Hjulstorlek 29"
  • Framnav Bontrager kapslat lager, aluminiumaxel, 6-bults, Boost110, 15 mm genomgående axel
  • Baknav Bontrager aluminium, kapslat lager, aluminiumaxel, 6-bults, Shimano 8/9/10-delad frikrans, Boost148, 12 mm genomgående axel
  • Fälgar Alex MD35, Tubeless Ready, 32 hål, 35 mm bredd, Presta-ventil
  • Däckdimension 66-622
  • Framdäck Bontrager XR4 Comp, kanttråd, 30 tpi, 29 x 2,60"
  • Bakdäck Bontrager XR4 Comp, kanttråd, 30 tpi, 29 x 2,60"

Drivlina

  • Växelreglage Shimano Deore M6100, 12-växlat
  • Bakväxel Shimano Deore M6100, lång arm
  • Vevparti E*thirteen E*spec Plus, 34T, 165 mm längd
  • Kedja Shimano Deore M6100
  • Kassett Shimano Deore M6100 10–51, 12-delad

Komponenter

  • Frambroms Shimano hydraulisk skivbroms med 4 kolvar, MT4100-handtag, MT420-bromsok
  • Bromsskiva fram Shimano RT76, 6-bults, 203 mm
  • Bakbroms Shimano hydraulisk skivbroms med 4 kolvar, MT4100-handtag, MT420-bromsok
  • Bromsskiva bak Shimano RT76, 6-bults, 203 mm
  • Handtag/Styrlinda Bontrager XR Trail Comp, nylon Lock-on
  • Styre Bontrager aluminium, 31,8 mm, 15 mm rise, 750 mm bredd
  • Sadelstolpe Bontrager Line Dropper, 100-125 mm slaglängd, invändig vajerdragning, 31,6 mm, 395 mm längd
  • Sadel Bontrager Arvada, stålrails, 138 mm bredd

Motor

  • Motor Bosch Performance Line CX
  • Motorplacering Vevparti
  • Motoreffekt 250 W
  • Motorns ljudnivå Låg
  • Maximal assistanshastighet 25 km/h

Batteri

  • Batterityp Litium-jon
  • Batteriplacering Diagonalrör
  • Avtagbart batteri Ja

Display

  • Displayens position Vänster
Reviews
284

Fråga

Hej!

Får man cykeln monterad och klar?

2016-08-24 från Marcus
  • SVAR

    Hej,

    Ja - när vi säljer cyklar på nätet monterar, justerar och provcyklar vi dem innan leverans. Vi monterar även på eventuella tillbehör som lagts i samma order (t.ex. skärmar, pakethållare, stöd, lås). Vi monterar inte tillbehör som kan skadas under transporten (t.ex. belysning) eller som är så pass stora att de inte får plats i vår cykellåda (t.ex. barnsits).

    Precis innan vi skickar iväg cykeln så måste vi vrida styret och skruva av pedalerna samt korgen om en sådan medföljer - annars får cykeln inte plats i kartongen. Att vrida styret, skruva på pedalerna och montera på korgen tar cirka 5 minuter.

    Vid köp av en barncykel 12, 14, 16 och vissa 20" storlekar så kommer cykeln levererad i fabrikskartong. I dessa fall är det några fler steg för dig att montera själv.

    Lycka till med cyklingen!

    från Jonas Karlsson (Cykelkraft)
  • Jag vill svara på denna fråga
Ställ en fråga om El MTB Trek Rail 9.5 Deore Gen 2 Svart/grå