Beskrivning

Underhållande och kraftfull e-MTB med imponerande framkomlighet

Den temperamentsfulla nöjesmaskinen Cannondale Habit Neo 4 Plus är en imponerande välbalanserad e-MTB som ser till att både uppför och utför förblir den rätta riktning. Grundbulten utgörs av en geometri som säkerställer en optimalt centrerad viktfördelning, vilket i praktiken ger dig underbar balans och pålitlig kontroll över cykeln. All elkraft hämtas från tyska Bosch som tack vare en potent elmotor med ett vridmoment på hela 85 Nm levererar kraftfull pedalassistans när du behöver det som mest. En atletisk elcykel med generösa slaglängder på 140/130mm och en tydligt progressiv kinematik, som dessutom har den här begåvats med fullstora 29-tummare. Resultatet? En snabb, livlig och underbart underhållande heldämpad hoj med imponerande stabilitet och klassledande balans.

Nyckeln till framgång!

  • Skulpturalt heldämpat chassit i kolfiber och aluminium med progressiv kinematik
  • Dämpare från kvalitetssäkra RockShox med 140/130mm i slaglängder
  • Centralt monterad elmotor från Bosch (Performance Line CX) med upp till hela 85 Nm i vridmoment
  • Kraftfullt batteri från Bosch med 625Wh som ger imponerande lång räckvidd 
  • Purion display med 5 driftslägen (Eco, Trail, Sport, Turbo, Off) och assistans upp till 340% 
  • Pålitlig 1x-drivlina med 12 slagkraftiga växlar från Shimano (Deore) 
  • Kraftfulla hydrauliska skivbromsar med 4-kolvsok från TPR (Slate G4 )
  • Robust hjulset från WTB med kvalitetsdäck från Maxxis (Dissector/Rekon 29 x 2.6)
  • Breda hjulfästen (110mm fram, 148mm bak) ger dig hjul som är lika styva som ett par 27.5-tummare
  • Dropper post från TranzX som ser till att du får maximal manöverförmåga i branterna 

Högklassigt chassi i kolfiber och aluminium med progressiv kinematik 

Dess tydligt utmejslade ramform består av en främre triangel i kolfiber (BallisTec Carbon) och en bakre sving i aluminium (SmartForm C1) vilket tveklöst är praktiskt funktionellt men samtidigt väcker ett habegär som endast en begränsad budget kan tygla. Ramen är inte bara vacker utan har en progressiv kinematik och innovativ konstruktion med hög lateral styvhet vilket skapar trygg stabilitet, men den har samtidigt tillräckligt med lodrätt flexibilitet för att kunna garantera en bekväm åktur. Ramens moderna trailgeomteri skapar en föredömligt låg tyngdpunkt vilket i sin tur ger en underbar balans, stabilitet och dessutom kvick manöverförmåga. Resultatet blir en makalös markkontakt med extremt följsam känsla kombinerat med effektiv kraftöverföring, hojen svarar med blixtsnabbt när du vill öka tempot och den ser samtidigt till att du med full kontroll kan hantera knepiga spårval på ett häpnadsväckande enkelt sätt.

När en dynamisk kvalitetsmotor samarbetar med en slagkraftig drivlina

Kraften kommer från en dynamisk kvalitetsmotor med central placering från tyska Bosch (Performance Line CX) som presterar ett vridmoment på hela 90 Nm. Den atletiska elmotorn drivs av ett kraftfullt (625 Wh) och fullt integrerade batteri med en väl skyddad placering i diagonalröret och det levererar högvis av miljövänlig urkraft, vilket ger dig imponerande mängder av extra krut i upp till hastigheter av maximalt 25 km/h. Du kan givetvis cykla mycket snabbare än så, men resten av jobbet får du då göra med hjälp av gravitationen eller med hederlig gammal muskelkraft. Du styr allt via en tydlig Purion Display med 5 olika driftslägen (Eco, Trail, Sport, Turbo, Off) som ger dig full kontroll och visar nästan allt du behöver veta. Eftersom både batteriet och elmotorn är placerat i ramens nedre del uppnås en föredömligt låg tyngdpunkt, vilket ger dig klanderfri manöverförmåga ute i terrängen.

Det potenta elsystemet levererar galet bra stuns, men minst lika imponerande är elmotorns beundransvärt följsamma känsla som skapar en dynamisk känsla i varje tramptag. Det beror till stor del på de tre högklassiga kraftsensorerna och i praktiken innebär det att när du trampar lugnt och varsamt så får du en mjuka och lugn assistans. Men trampar du istället snabbare, och framförallt hårdare, så får du en betydligt mer kraftfull assistans. Hela paketet har imponerande låg ljudnivå och levererar en underbar känsla i själva kraftöverföringen, och det bästa av allt är att det sker med nästan sömlös harmoni och med imponerande hög effektivitet.

Motorn tar dig effektivt och snabbt dit du vill utan att du behöver göra hela jobbet själv, men du väljer såklart helt själv vilken assistansnivå du vill ha för stunden. Det här imponerande drivsystemet ger dig massor av extra kraft när du som mest behöver det, och känns nästan som en konventionell MTB-cykel när du inte behöver det. Du märker knappt något kännbart motstånd när systemet är avstängt eller när du kommer upp i hastigheter över den maximala assistansnivån (25km/h)

Slagkraftig 1x-drivlina med pålitlig funktion och vass prestanda

Det potenta systemet från Bosch jobbar tillsammans med en slagkraftig japansk 1x-drivlina från Shimano (Deore) med 12 växlar som levererar pålitlig funktion, ett brett växelomfång samt givetvis fartresurser av högsta rang. Ett partnerskap som ger en solid känsla i kraftöverföringen och allt sker dessutom både effektivt, smidigt och med massor av räckvidd. Du har dessutom bara ett enda växelreglage att hålla reda på som dessutom är snyggt integrerat på styret, du behöver med andra ord aldrig släppa taget om din tydliga cockpit.

Snyggt integrerad dämparkonfiguration som sätter fokus på effektiviteten

Tack vare slaglängder på 140/130 mm så slipper oroa dig för att tappa greppet, framtill sitter en RockShox Recon SIlver RL och baktill en RockShox Deluxe Select R. Dämparna har generöst med justeringsmöjligheter vilket både ökar användningsområdet och ser till att du kan köra riktigt fort på alla typer av underlag. När det blir riktigt stökigt i spåren så är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, så givetvis är Cannondale Habit Neo 4 Plus redan från start utrustad med en dropper post från TranzX.

Högklassigt hjulset samt skivbromsar som är klara för drabbning

De snabba 29-tummarna rullar på en kombo av robusta fälgar från WTB (STX i30 TCS) samt 2.6" breda kvalitetsdäck från Maxxis (Dissector/Rekon) adderar givetvis rätt fäste, och de levererar inte bara ett brutalt grepp utan också riktigt bra rull och överraskande kvick acceleration, vilket du tydligt kommer märka när du flyger fram på stigarna och enkelt trampar ifrån stallkamraterna. Eftersom denna intensivt temperamentsfull skogsmaskin trivs i höga farter har den utrustats med vassa hydrauliska skivbromsar med 4-kolvsok från TPR (Slate G4) vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har tillgång till kraftfull bromsverkan året om, och dessutom oavsett om det är regnigt, dammigt eller slaskigt. 

Specifikation
  • Försäkring Ingår

Allmänt

  • Varumärke Cannondale
  • Serie Cannondale Habit
  • Årsmodell 2021
  • Artikelnummer G-884603916421
  • Färg Grå
  • Tillverkarens färg Grey
  • Tillverkarens artikelnummer C65471M10
  • Hemsida tillverkare https://www.cannondale.com/en
  • Växelreglageserie Shimano Deore
  • Framväxelserie Shimano Deore
  • Bakväxelserie Shimano Deore
  • Antal växlar 12-växlad (1 x 12)
  • Bromstyp Hydraulisk skivbroms
  • Elsystem Bosch
  • Medföljer batteri? Ja
  • Vikt (enligt tillverkaren) 23,97 KG

Ramset

  • Ram 130mm travel, BallisTec Carbon Front Triangle, SmartForm C1 Alloy Swingarm, alloy skid plate, Ai offset drivetrain
  • Rammaterial Kolfiber
  • Framgaffeltyp Dämpad
  • Bakgaffeltyp Dämpad
  • Framgaffel RockShox Recon SIlver RL, 140mm, DebonAir, 15x110, tapered steerer, 51mm offset
  • Framgaffel, typ av fjäder Luftfjäder
  • Slaglängd fram 140 mm
  • Låsbar framgaffel? Ej låsbar
  • Bakdämpare RockShox Deluxe Select R, DebonAir
  • Slaglängd bak 130 mm
  • Låsbar bakdämpare? Ej låsbar

Hjul

  • Hjulstorlek 29"
  • Framnav Formula DC-511, 15x110
  • Baknav (F) Shimano HB-MT410-B, 15x110mm thru-axle / (R) Shimano FH-MT410-B, 12x148mm thru-axle
  • Ekrar DT Swiss Champion
  • Fälgar WTB STX i30 TCS, 32h, tubeless ready
  • Däckdimension 65-622
  • Framdäck Maxxis Dissector, 29 x 2.6*, EXO casing, tubeless ready
  • Bakdäck Maxxis Rekon, 29 x 2.6*, EXO casing tubeless ready

Drivlina

  • Växelreglage Shimano Deore M6100, 12-speed
  • Bakväxel Shimano Deore M6100
  • Vevparti FSA Bosch E-Bike w/ custom Ai offset, 34T
  • Kedja Shimano Deore 12-speed
  • Kassett Shimano Deore M6100, 10-51, 12-speed

Komponenter

  • Frambroms TRP Slate G4 4 Piston hydraulic disc
  • Bromsskiva fram 200mm rotor
  • Bakbroms TRP Slate G4 4 Piston hydraulic disc
  • Bromsskiva bak 200mm rotor
  • Handtag/Styrlinda Fabric FunGuy
  • Styre Cannondale 3 Riser, 6061 Alloy, 15mm rise, 8° sweep, 4° rise, 780mm
  • Styrstam Cannondale 3, 6061 Alloy, 31.8, 0°
  • Styrlager Integrated Sealed Bearing, Tapered
  • Sadelstolpe TranzX dropper, internal routing, 31.6, Drop: 125mm (SM), 130mm (MD, LG, XL)
  • Sadel Bosch 4A
  • Pedaler Medföljer ej

Motor

  • Motor Bosch Performance Line CX
  • Motorplacering Vevparti
  • Motoreffekt 250 W
  • Motorns ljudnivå Låg
  • Vridmoment 85 Nm
  • Sensorer Hastighet, Kadens, Vridmoment
  • Maximal assistanshastighet 25 km/h

Batteri

  • Batteri Bosch Powertube 625Wh
  • Batterityp Litium-jon
  • Avtagbart batteri Ja
  • Batterikapacitet (Wh) 625 Wh
  • Batterikapacitet (Ah) 16.7 Ah
  • Spänning 36 V
  • Kan laddas på cykeln Ja
  • Batteriladdare Bosch Standard 4 A

Display

  • Display/knappsats Bosch Purion
  • Avtagbar display Nej - fast monterad
  • Displayens position Vänster
  • Assistansnivåer Off, Eco, Trail, Sport, Turbo
  • Gåassistans Ja (upp till 6 km/h)

Utrustning

  • Övrigt Pre-installed light cables
Recensioner
Reviews

Recensioner

Reviews
Frågor & Svar

Det finns ännu inga frågor om El MTB Cannondale Habit Neo 4 Plus grå. Du kan själv ställa en fråga.

Ställ en fråga om El MTB Cannondale Habit Neo 4 Plus grå

Välj rätt cykel för dig i rätt storlek

Vi monterar, justerar & prövar cykeln

Gratis försäkring ingår alltid

Snabba leveranser hem till dörren

Underhållande och kraftfull e-MTB med imponerande framkomlighet

Den temperamentsfulla nöjesmaskinen Cannondale Habit Neo 4 Plus är en imponerande välbalanserad e-MTB som ser till att både uppför och utför förblir den rätta riktning. Grundbulten utgörs av en geometri som säkerställer en optimalt centrerad viktfördelning, vilket i praktiken ger dig underbar balans och pålitlig kontroll över cykeln. All elkraft hämtas från tyska Bosch som tack vare en potent elmotor med ett vridmoment på hela 85 Nm levererar kraftfull pedalassistans när du behöver det som mest. En atletisk elcykel med generösa slaglängder på 140/130mm och en tydligt progressiv kinematik, som dessutom har den här begåvats med fullstora 29-tummare. Resultatet? En snabb, livlig och underbart underhållande heldämpad hoj med imponerande stabilitet och klassledande balans.

Nyckeln till framgång!

  • Skulpturalt heldämpat chassit i kolfiber och aluminium med progressiv kinematik
  • Dämpare från kvalitetssäkra RockShox med 140/130mm i slaglängder
  • Centralt monterad elmotor från Bosch (Performance Line CX) med upp till hela 85 Nm i vridmoment
  • Kraftfullt batteri från Bosch med 625Wh som ger imponerande lång räckvidd 
  • Purion display med 5 driftslägen (Eco, Trail, Sport, Turbo, Off) och assistans upp till 340% 
  • Pålitlig 1x-drivlina med 12 slagkraftiga växlar från Shimano (Deore) 
  • Kraftfulla hydrauliska skivbromsar med 4-kolvsok från TPR (Slate G4 )
  • Robust hjulset från WTB med kvalitetsdäck från Maxxis (Dissector/Rekon 29 x 2.6)
  • Breda hjulfästen (110mm fram, 148mm bak) ger dig hjul som är lika styva som ett par 27.5-tummare
  • Dropper post från TranzX som ser till att du får maximal manöverförmåga i branterna 

Högklassigt chassi i kolfiber och aluminium med progressiv kinematik 

Dess tydligt utmejslade ramform består av en främre triangel i kolfiber (BallisTec Carbon) och en bakre sving i aluminium (SmartForm C1) vilket tveklöst är praktiskt funktionellt men samtidigt väcker ett habegär som endast en begränsad budget kan tygla. Ramen är inte bara vacker utan har en progressiv kinematik och innovativ konstruktion med hög lateral styvhet vilket skapar trygg stabilitet, men den har samtidigt tillräckligt med lodrätt flexibilitet för att kunna garantera en bekväm åktur. Ramens moderna trailgeomteri skapar en föredömligt låg tyngdpunkt vilket i sin tur ger en underbar balans, stabilitet och dessutom kvick manöverförmåga. Resultatet blir en makalös markkontakt med extremt följsam känsla kombinerat med effektiv kraftöverföring, hojen svarar med blixtsnabbt när du vill öka tempot och den ser samtidigt till att du med full kontroll kan hantera knepiga spårval på ett häpnadsväckande enkelt sätt.

När en dynamisk kvalitetsmotor samarbetar med en slagkraftig drivlina

Kraften kommer från en dynamisk kvalitetsmotor med central placering från tyska Bosch (Performance Line CX) som presterar ett vridmoment på hela 90 Nm. Den atletiska elmotorn drivs av ett kraftfullt (625 Wh) och fullt integrerade batteri med en väl skyddad placering i diagonalröret och det levererar högvis av miljövänlig urkraft, vilket ger dig imponerande mängder av extra krut i upp till hastigheter av maximalt 25 km/h. Du kan givetvis cykla mycket snabbare än så, men resten av jobbet får du då göra med hjälp av gravitationen eller med hederlig gammal muskelkraft. Du styr allt via en tydlig Purion Display med 5 olika driftslägen (Eco, Trail, Sport, Turbo, Off) som ger dig full kontroll och visar nästan allt du behöver veta. Eftersom både batteriet och elmotorn är placerat i ramens nedre del uppnås en föredömligt låg tyngdpunkt, vilket ger dig klanderfri manöverförmåga ute i terrängen.

Det potenta elsystemet levererar galet bra stuns, men minst lika imponerande är elmotorns beundransvärt följsamma känsla som skapar en dynamisk känsla i varje tramptag. Det beror till stor del på de tre högklassiga kraftsensorerna och i praktiken innebär det att när du trampar lugnt och varsamt så får du en mjuka och lugn assistans. Men trampar du istället snabbare, och framförallt hårdare, så får du en betydligt mer kraftfull assistans. Hela paketet har imponerande låg ljudnivå och levererar en underbar känsla i själva kraftöverföringen, och det bästa av allt är att det sker med nästan sömlös harmoni och med imponerande hög effektivitet.

Motorn tar dig effektivt och snabbt dit du vill utan att du behöver göra hela jobbet själv, men du väljer såklart helt själv vilken assistansnivå du vill ha för stunden. Det här imponerande drivsystemet ger dig massor av extra kraft när du som mest behöver det, och känns nästan som en konventionell MTB-cykel när du inte behöver det. Du märker knappt något kännbart motstånd när systemet är avstängt eller när du kommer upp i hastigheter över den maximala assistansnivån (25km/h)

Slagkraftig 1x-drivlina med pålitlig funktion och vass prestanda

Det potenta systemet från Bosch jobbar tillsammans med en slagkraftig japansk 1x-drivlina från Shimano (Deore) med 12 växlar som levererar pålitlig funktion, ett brett växelomfång samt givetvis fartresurser av högsta rang. Ett partnerskap som ger en solid känsla i kraftöverföringen och allt sker dessutom både effektivt, smidigt och med massor av räckvidd. Du har dessutom bara ett enda växelreglage att hålla reda på som dessutom är snyggt integrerat på styret, du behöver med andra ord aldrig släppa taget om din tydliga cockpit.

Snyggt integrerad dämparkonfiguration som sätter fokus på effektiviteten

Tack vare slaglängder på 140/130 mm så slipper oroa dig för att tappa greppet, framtill sitter en RockShox Recon SIlver RL och baktill en RockShox Deluxe Select R. Dämparna har generöst med justeringsmöjligheter vilket både ökar användningsområdet och ser till att du kan köra riktigt fort på alla typer av underlag. När det blir riktigt stökigt i spåren så är en sänkbar sadelstolpe nästan obligatoriskt, så givetvis är Cannondale Habit Neo 4 Plus redan från start utrustad med en dropper post från TranzX.

Högklassigt hjulset samt skivbromsar som är klara för drabbning

De snabba 29-tummarna rullar på en kombo av robusta fälgar från WTB (STX i30 TCS) samt 2.6" breda kvalitetsdäck från Maxxis (Dissector/Rekon) adderar givetvis rätt fäste, och de levererar inte bara ett brutalt grepp utan också riktigt bra rull och överraskande kvick acceleration, vilket du tydligt kommer märka när du flyger fram på stigarna och enkelt trampar ifrån stallkamraterna. Eftersom denna intensivt temperamentsfull skogsmaskin trivs i höga farter har den utrustats med vassa hydrauliska skivbromsar med 4-kolvsok från TPR (Slate G4) vilket både sänker underhållsbehovet och ser till att du har tillgång till kraftfull bromsverkan året om, och dessutom oavsett om det är regnigt, dammigt eller slaskigt. 

  • Försäkring Ingår

Allmänt

  • Varumärke Cannondale
  • Serie Cannondale Habit
  • Årsmodell 2021
  • Artikelnummer G-884603916421
  • Färg Grå
  • Tillverkarens färg Grey
  • Tillverkarens artikelnummer C65471M10
  • Hemsida tillverkare https://www.cannondale.com/en
  • Växelreglageserie Shimano Deore
  • Framväxelserie Shimano Deore
  • Bakväxelserie Shimano Deore
  • Antal växlar 12-växlad (1 x 12)
  • Bromstyp Hydraulisk skivbroms
  • Elsystem Bosch
  • Medföljer batteri? Ja
  • Vikt (enligt tillverkaren) 23,97 KG

Ramset

  • Ram 130mm travel, BallisTec Carbon Front Triangle, SmartForm C1 Alloy Swingarm, alloy skid plate, Ai offset drivetrain
  • Rammaterial Kolfiber
  • Framgaffeltyp Dämpad
  • Bakgaffeltyp Dämpad
  • Framgaffel RockShox Recon SIlver RL, 140mm, DebonAir, 15x110, tapered steerer, 51mm offset
  • Framgaffel, typ av fjäder Luftfjäder
  • Slaglängd fram 140 mm
  • Låsbar framgaffel? Ej låsbar
  • Bakdämpare RockShox Deluxe Select R, DebonAir
  • Slaglängd bak 130 mm
  • Låsbar bakdämpare? Ej låsbar

Hjul

  • Hjulstorlek 29"
  • Framnav Formula DC-511, 15x110
  • Baknav (F) Shimano HB-MT410-B, 15x110mm thru-axle / (R) Shimano FH-MT410-B, 12x148mm thru-axle
  • Ekrar DT Swiss Champion
  • Fälgar WTB STX i30 TCS, 32h, tubeless ready
  • Däckdimension 65-622
  • Framdäck Maxxis Dissector, 29 x 2.6*, EXO casing, tubeless ready
  • Bakdäck Maxxis Rekon, 29 x 2.6*, EXO casing tubeless ready

Drivlina

  • Växelreglage Shimano Deore M6100, 12-speed
  • Bakväxel Shimano Deore M6100
  • Vevparti FSA Bosch E-Bike w/ custom Ai offset, 34T
  • Kedja Shimano Deore 12-speed
  • Kassett Shimano Deore M6100, 10-51, 12-speed

Komponenter

  • Frambroms TRP Slate G4 4 Piston hydraulic disc
  • Bromsskiva fram 200mm rotor
  • Bakbroms TRP Slate G4 4 Piston hydraulic disc
  • Bromsskiva bak 200mm rotor
  • Handtag/Styrlinda Fabric FunGuy
  • Styre Cannondale 3 Riser, 6061 Alloy, 15mm rise, 8° sweep, 4° rise, 780mm
  • Styrstam Cannondale 3, 6061 Alloy, 31.8, 0°
  • Styrlager Integrated Sealed Bearing, Tapered
  • Sadelstolpe TranzX dropper, internal routing, 31.6, Drop: 125mm (SM), 130mm (MD, LG, XL)
  • Sadel Bosch 4A
  • Pedaler Medföljer ej

Motor

  • Motor Bosch Performance Line CX
  • Motorplacering Vevparti
  • Motoreffekt 250 W
  • Motorns ljudnivå Låg
  • Vridmoment 85 Nm
  • Sensorer Hastighet, Kadens, Vridmoment
  • Maximal assistanshastighet 25 km/h

Batteri

  • Batteri Bosch Powertube 625Wh
  • Batterityp Litium-jon
  • Avtagbart batteri Ja
  • Batterikapacitet (Wh) 625 Wh
  • Batterikapacitet (Ah) 16.7 Ah
  • Spänning 36 V
  • Kan laddas på cykeln Ja
  • Batteriladdare Bosch Standard 4 A

Display

  • Display/knappsats Bosch Purion
  • Avtagbar display Nej - fast monterad
  • Displayens position Vänster
  • Assistansnivåer Off, Eco, Trail, Sport, Turbo
  • Gåassistans Ja (upp till 6 km/h)

Utrustning

  • Övrigt Pre-installed light cables
Reviews

Recensioner

Reviews

Det finns ännu inga frågor om El MTB Cannondale Habit Neo 4 Plus grå. Du kan själv ställa en fråga.

Ställ en fråga om El MTB Cannondale Habit Neo 4 Plus grå