Vill du skaffa ett italienskt fullblod med imponerande stamtavla så är Bianchi Oltre XR4 Ultegra Di2 det rätta valet. Ett helt kompromisslöst italiensk fartvidunder med marknadens kanske vassaste kolfiberram där både luftmotstånd, kraftöverföring och kontroll ligger i fokus. En aerodynamisk kolfiberraket med vibrationsdämpning i världsklass som utan problem hanterar allt från långa njutningsturer till hetsiga slutspurter på absolut högsta nivå.
Hjärtat i skapelsen är en klassledande aerodynamisk kolfiberram (High Modulus) med galet låg vikt, imponerande vridstyvhet, en aggressiv racegeometri och avancerad vibrationsdämpning som både ger massor av kontroll och effektivitet i höga farter. Och som grädde på moset gör den det med bibehållen komfort tack var den avancerade vibrationsdämpande Countervail teknologin, vilket minskar vibrationerna med upp till 80%. Och i praktiken ser denna avancerade teknologi (ursprungligen utvecklad av NASA) till att du orkar hålla ett högre tempo under långa rundor. Bygget kompletteras av en ultralätt framgaffel, även den i samma fina högkvalitativa kolfiber med Countervail teknologi, som effektivt minimerar vibrationer och ger dig en minst sagt imponerande styrkänsla.
Under motorhuven sitter en kompetent drivlina som plockats in från Shimano (Ultegra Di2), det handlar kortfattat om 22 elektroniska växlar och smidiga reglage som i princip aldrig krånglar. Italiensk design på högsta nivå utesluter såklart mediokra dussingrejor, och hjärtat i skapelsen är ett effektivt vevparti med dubbla framdrev som kombineras med en 11-delad kassett vilket ger en utväxling med imponerande bredd men där fokus ligger på lite högre farter. Kassetten är dessutom tätt stegad, så att du utan problem kan hålla exakt rätt kadens.
Allt rullar på ett par snabba mästerverk från Fulcrum (Racing 418) med kvalitetsgummin från Vittoria (Corsa G+ Isotech graphene) som tack vare en bredd på 25 mm ser till att du kan fortsätta trampa även när underlaget blir lite sämre, vilket ökar mångsidigheten och ytterligare förstärker komforten. Och i övrigt är modellen utrustad med tävlingstestade prylar från den översta hyllan hos både Shimano, Fulcrum och Fi'zi:k, vilket i praktiken ger högvis med aerodynamisk racekänsla och en imponerande låg vikt.
Modell med effektiv kraftöverföring, fantastisk respons, grym kontroll och lågt luftmotstånd som alltid levererar sylvass prestanda oavsett om det är din dagliga hårdträning eller årets viktigaste tävling som gäller för dagen.
Bianchi Oltre XR4 - Ett italienskt fullblod med imponerande stamtavla!
Mer om Bianchi´s Oltre cyklar
Här handlar det om aggressiva tidsmaskiner med extrem prestanda och en skyhög kvalitetskänsla. Det här är makalöst potenta asfaltskanoner som är minutiöst optimerade för att uppnå högsta möjliga vridstyvhet och den slagkraftigaste kraftöverföringen i sin viktklass. Den gemensamma nämnaren är en aggressiv geometri, vibrationsdämpning i världsklass och en övertygande aerodynamik som ser till att du kan bibehålla galet höga hastigheter, perfekt för oss som tänker skaffa en tävlingsklar italienare som vår nästa sparringpartner.
Samtliga modeller i serien vilar självsäkert på ett stabilt fundament av en snart 140-årig historia av vägvinnande landsvägscyklar i absoluta världsklass. Tvivlar du fortfarande så kanske Bianchi´s digra meritlista kan få dig på bättre tankar!
- Försäkring Ingår
Allmänt
- Varumärke Bianchi
- Serie Bianchi Oltre
- Årsmodell 2019
- Artikelnummer G-CK1237841
- Färg Grön
- Tillverkarens färg 1D- CK16/Black Glossy Tavolozza
- Hemsida tillverkare https://www.bianchi.com/se/bikes/bikes_detail.aspx?rangeIDMaster=423956&categoryIDMaster=424187&bikeIDMaster=423989
- Växelreglageserie Shimano Ultegra Di2
- Framväxelserie Shimano Ultegra Di2
- Bakväxelserie Shimano Ultegra Di2
- Antal växlar 22-växlad (2 x 11)
- Bromstyp Fälgbroms
Ramset
- Ram Oltre XR4 carbon w/Countervail, mechanical/electronic shifting compatible, head tube 1.4" - 1.1/8", direct mount brakes, PressFit 86,5x41 mm BB
- Rammaterial Kolfiber
- Framgaffeltyp Stel
- Bakgaffeltyp Stel
- Framgaffel Bianchi Full Carbon Aero w/Countervail, 1.1/8>1.4"
- Framgaffelmaterial Kolfiber
Hjul
- Hjulstorlek 28"
- Hjul Fulcrum Racing 418
- Däckdimension 25-622
- Framdäck Vittoria Corsa G+ Isotech graphene, 25-622
- Bakdäck Vittoria Corsa G+ Isotech graphene, 25-622
Drivlina
- Växelreglage Shimano Ultegra Di2 ST-R8050
- Framväxel Shimano Ultegra Di2 FD-R8050
- Bakväxel Shimano Ultegra Di2 RD-R8050 SS
- Vevparti Shimano Ultegra FC-R8000 50x34T, Hollowtech II, Crank Length: 165 mm-44 cm, 170 mm-47/53 cm, 172.5 mm-55/59 cm, 175 mm-61 cm
- Vevlager Shimano SM-BB72-41B
- Kedja Shimano Ultegra CN-HG701-11
- Kassett Shimano Ultegra CS-R8000, 11-28T
Komponenter
- Frambroms Shimano Ultegra BR-R8010
- Bakbroms Shimano Ultegra BR-R8010
- Handtag/Styrlinda Black soft Microfiber w/Eva-139
- Styre Reparto Corse Aero Compact, AL2014, reach 80 mm, drop 130 mm, Size: 400 mm-44/50 cm , 420 mm-53/57 cm, 440 mm-59/61 cm OPTION HANDLEBAR: Vision Metron 5D, drop 125 mm, reach 80 mm, Ext: 100x400 mm-44/50 cm, 110x420 mm-53/55 cm, 120x420 mm-57/59 cm, 130x44
- Styrstam Reparto Corse 3D Forged alloy 2014, rise -8°, 1.1/8", Ext: 70 mm-44/47 cm, 90 mm-50 cm, 100 mm-53 cm, 110 mm-55 cm, 120 mm-57/59 cm, 130 mm-61 cm
- Styrlager FSA Orbit C-33
- Sadelstolpe Oltre Full Carbon Aero, clamp with alloy head adjustable and reversible +/- 35 mm, length: 250 mm-44/47 cm, 300 mm-50/53 cm, 350 mm-55/59 cm, 380 mm-61 cm, Setback: 25 mm/-10 mm
- Sadel Fi'zi:k Arione R3 k:ium
- Pedaler Medföljer ej
Utrustning
- Övrigt Reparto Corse Carbon flaskställ, Bianchi Loli 600 ml flaska
-
SVAR
Hej,
från Jonas Karlsson (Cykelkraft)
Ja - när vi säljer cyklar på nätet monterar, justerar och provcyklar vi dem innan leverans. Vi monterar även på eventuella tillbehör som lagts i samma order (t.ex. skärmar, pakethållare, stöd, lås). Vi monterar inte tillbehör som kan skadas under transporten (t.ex. belysning) eller som är så pass stora att de inte får plats i vår cykellåda (t.ex. barnsits).
Precis innan vi skickar iväg cykeln så måste vi vrida styret och skruva av pedalerna samt korgen om en sådan medföljer - annars får cykeln inte plats i kartongen. Att vrida styret, skruva på pedalerna och montera på korgen tar cirka 5 minuter.
Vid köp av en barncykel 12, 14, 16 och vissa 20" storlekar så kommer cykeln levererad i fabrikskartong. I dessa fall är det några fler steg för dig att montera själv.
Lycka till med cyklingen!
Jag vill svara på denna fråga
Vill du skaffa ett italienskt fullblod med imponerande stamtavla så är Bianchi Oltre XR4 Ultegra Di2 det rätta valet. Ett helt kompromisslöst italiensk fartvidunder med marknadens kanske vassaste kolfiberram där både luftmotstånd, kraftöverföring och kontroll ligger i fokus. En aerodynamisk kolfiberraket med vibrationsdämpning i världsklass som utan problem hanterar allt från långa njutningsturer till hetsiga slutspurter på absolut högsta nivå.
Hjärtat i skapelsen är en klassledande aerodynamisk kolfiberram (High Modulus) med galet låg vikt, imponerande vridstyvhet, en aggressiv racegeometri och avancerad vibrationsdämpning som både ger massor av kontroll och effektivitet i höga farter. Och som grädde på moset gör den det med bibehållen komfort tack var den avancerade vibrationsdämpande Countervail teknologin, vilket minskar vibrationerna med upp till 80%. Och i praktiken ser denna avancerade teknologi (ursprungligen utvecklad av NASA) till att du orkar hålla ett högre tempo under långa rundor. Bygget kompletteras av en ultralätt framgaffel, även den i samma fina högkvalitativa kolfiber med Countervail teknologi, som effektivt minimerar vibrationer och ger dig en minst sagt imponerande styrkänsla.
Under motorhuven sitter en kompetent drivlina som plockats in från Shimano (Ultegra Di2), det handlar kortfattat om 22 elektroniska växlar och smidiga reglage som i princip aldrig krånglar. Italiensk design på högsta nivå utesluter såklart mediokra dussingrejor, och hjärtat i skapelsen är ett effektivt vevparti med dubbla framdrev som kombineras med en 11-delad kassett vilket ger en utväxling med imponerande bredd men där fokus ligger på lite högre farter. Kassetten är dessutom tätt stegad, så att du utan problem kan hålla exakt rätt kadens.
Allt rullar på ett par snabba mästerverk från Fulcrum (Racing 418) med kvalitetsgummin från Vittoria (Corsa G+ Isotech graphene) som tack vare en bredd på 25 mm ser till att du kan fortsätta trampa även när underlaget blir lite sämre, vilket ökar mångsidigheten och ytterligare förstärker komforten. Och i övrigt är modellen utrustad med tävlingstestade prylar från den översta hyllan hos både Shimano, Fulcrum och Fi'zi:k, vilket i praktiken ger högvis med aerodynamisk racekänsla och en imponerande låg vikt.
Modell med effektiv kraftöverföring, fantastisk respons, grym kontroll och lågt luftmotstånd som alltid levererar sylvass prestanda oavsett om det är din dagliga hårdträning eller årets viktigaste tävling som gäller för dagen.
Bianchi Oltre XR4 - Ett italienskt fullblod med imponerande stamtavla!
Mer om Bianchi´s Oltre cyklar
Här handlar det om aggressiva tidsmaskiner med extrem prestanda och en skyhög kvalitetskänsla. Det här är makalöst potenta asfaltskanoner som är minutiöst optimerade för att uppnå högsta möjliga vridstyvhet och den slagkraftigaste kraftöverföringen i sin viktklass. Den gemensamma nämnaren är en aggressiv geometri, vibrationsdämpning i världsklass och en övertygande aerodynamik som ser till att du kan bibehålla galet höga hastigheter, perfekt för oss som tänker skaffa en tävlingsklar italienare som vår nästa sparringpartner.
Samtliga modeller i serien vilar självsäkert på ett stabilt fundament av en snart 140-årig historia av vägvinnande landsvägscyklar i absoluta världsklass. Tvivlar du fortfarande så kanske Bianchi´s digra meritlista kan få dig på bättre tankar!
- Försäkring Ingår
Allmänt
- Varumärke Bianchi
- Serie Bianchi Oltre
- Årsmodell 2019
- Artikelnummer G-CK1237841
- Färg Grön
- Tillverkarens färg 1D- CK16/Black Glossy Tavolozza
- Hemsida tillverkare https://www.bianchi.com/se/bikes/bikes_detail.aspx?rangeIDMaster=423956&categoryIDMaster=424187&bikeIDMaster=423989
- Växelreglageserie Shimano Ultegra Di2
- Framväxelserie Shimano Ultegra Di2
- Bakväxelserie Shimano Ultegra Di2
- Antal växlar 22-växlad (2 x 11)
- Bromstyp Fälgbroms
Ramset
- Ram Oltre XR4 carbon w/Countervail, mechanical/electronic shifting compatible, head tube 1.4" - 1.1/8", direct mount brakes, PressFit 86,5x41 mm BB
- Rammaterial Kolfiber
- Framgaffeltyp Stel
- Bakgaffeltyp Stel
- Framgaffel Bianchi Full Carbon Aero w/Countervail, 1.1/8>1.4"
- Framgaffelmaterial Kolfiber
Hjul
- Hjulstorlek 28"
- Hjul Fulcrum Racing 418
- Däckdimension 25-622
- Framdäck Vittoria Corsa G+ Isotech graphene, 25-622
- Bakdäck Vittoria Corsa G+ Isotech graphene, 25-622
Drivlina
- Växelreglage Shimano Ultegra Di2 ST-R8050
- Framväxel Shimano Ultegra Di2 FD-R8050
- Bakväxel Shimano Ultegra Di2 RD-R8050 SS
- Vevparti Shimano Ultegra FC-R8000 50x34T, Hollowtech II, Crank Length: 165 mm-44 cm, 170 mm-47/53 cm, 172.5 mm-55/59 cm, 175 mm-61 cm
- Vevlager Shimano SM-BB72-41B
- Kedja Shimano Ultegra CN-HG701-11
- Kassett Shimano Ultegra CS-R8000, 11-28T
Komponenter
- Frambroms Shimano Ultegra BR-R8010
- Bakbroms Shimano Ultegra BR-R8010
- Handtag/Styrlinda Black soft Microfiber w/Eva-139
- Styre Reparto Corse Aero Compact, AL2014, reach 80 mm, drop 130 mm, Size: 400 mm-44/50 cm , 420 mm-53/57 cm, 440 mm-59/61 cm OPTION HANDLEBAR: Vision Metron 5D, drop 125 mm, reach 80 mm, Ext: 100x400 mm-44/50 cm, 110x420 mm-53/55 cm, 120x420 mm-57/59 cm, 130x44
- Styrstam Reparto Corse 3D Forged alloy 2014, rise -8°, 1.1/8", Ext: 70 mm-44/47 cm, 90 mm-50 cm, 100 mm-53 cm, 110 mm-55 cm, 120 mm-57/59 cm, 130 mm-61 cm
- Styrlager FSA Orbit C-33
- Sadelstolpe Oltre Full Carbon Aero, clamp with alloy head adjustable and reversible +/- 35 mm, length: 250 mm-44/47 cm, 300 mm-50/53 cm, 350 mm-55/59 cm, 380 mm-61 cm, Setback: 25 mm/-10 mm
- Sadel Fi'zi:k Arione R3 k:ium
- Pedaler Medföljer ej
Utrustning
- Övrigt Reparto Corse Carbon flaskställ, Bianchi Loli 600 ml flaska
-
SVAR
Hej,
från Jonas Karlsson (Cykelkraft)
Ja - när vi säljer cyklar på nätet monterar, justerar och provcyklar vi dem innan leverans. Vi monterar även på eventuella tillbehör som lagts i samma order (t.ex. skärmar, pakethållare, stöd, lås). Vi monterar inte tillbehör som kan skadas under transporten (t.ex. belysning) eller som är så pass stora att de inte får plats i vår cykellåda (t.ex. barnsits).
Precis innan vi skickar iväg cykeln så måste vi vrida styret och skruva av pedalerna samt korgen om en sådan medföljer - annars får cykeln inte plats i kartongen. Att vrida styret, skruva på pedalerna och montera på korgen tar cirka 5 minuter.
Vid köp av en barncykel 12, 14, 16 och vissa 20" storlekar så kommer cykeln levererad i fabrikskartong. I dessa fall är det några fler steg för dig att montera själv.
Lycka till med cyklingen!
Jag vill svara på denna fråga